سلیمی: سامسونگ و ال جی می خواهند با شرایط عجیب به کشورمان برگردند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته تعاون و آغاز به کار دولت مردمی به سفر رئیس جمهوری اشاره و اظهار کرد: اقدام رئیس جمهوری در سفر به نقاط محروم، ملاقات رودررو با مردم و شنیدن حرف مردم امر بدیع، بسیار مورد توجه و درخور بود و نشان داد رئیسی از آقایان دیگر متفاوت است.

وی افزود: سفر رئیس جمهور به نقاط محروم مساله بسیار مهمی است و قطعا عرش نشینان نمی‌توانند درد مردم را درک کنند و آقای رئیسی نشان داد با آنها تفاوت اساسی دارد.

سلیمی در ادامه در تذکری اظهار کرد: شنیده شده دو شرکت سامسونگ و ال جی می خواهند با شرایط عجیب و غریب به کشور برگردند؛ روزی که ما به سامسونگ و ال‌جی نیاز داشتیم آن ها ایران را رها کردند و رفتند حالا هم پذیرفتنی نیست که به جای پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و با فضایی که آمریکایی‌ها باز کرده‌اند، محصولات کره‌ای وارد کشورمان شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کارخانه های تولید لوازم خانگی گفت: ۵۰۰ کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور با قابلیت تولید ۱۹ میلیون لوازم خانگی وجود دارد پس چرا امروز که راه افتاده‌ایم برخی شرکت‌های خارجی قصد حضور مجدد در ایران را دارند.

سلیمی تاکید کرد که دولت با دقت ویژه‌ای اجازه ندهد به راحتی سامسونگ و ال‌جی به کشور برگردند چون آن ها به ما خیانت کردند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه گام بزرگی در حوزه صنعت لوازم خانگی از جهت کمیت و کیفیت برداشته شده، گفت: با توجه به کیفیت بالای تولیدات ایرانی، هیچ وقت دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را نخواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.