داروی قارچ سیاه به داروخانه ها رسید

 حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود مقطعی داروی "آمفوترسین بی" که به دلیل افزایش بیماران مبتلا به موکور (قارچ‌سیاه) اظهار کرد: در گذشته میزان نیاز ماهانه کل کشور به این دارو تنها ۸ الی ۹ هزار عدد بود اما با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به دلتا کرونا، میزان مصرف دوماهه کشور طی یک هفته به اتمام رسید.

او افزود: سازمان غذا و دارو بلافاصله نسبت به واردات فوریتی این دارو اقدام و داروی مورد نیاز را روز گذشته وارد کرد. این دارو پس از شناسه‌گذاری تحویل شرکت‌های پخش شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: آمفوتریسین بی از روز گذشته در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: واردات داروی آمفوترسین تا رفع نیاز کامل بیماران ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر وارد و توزیع خواهد شد.

او تاکید کرد: منطق و قوانین جاری کشور حکم می‌کند به منظور مدیریت هرچه بیشتر منابع، تجویز این اقلام با نهایت دقت و مطابق دستورالعمل های ابلاغی معاونت درمان انجام شود و دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید در اجرای این راهنماهای الزامی نظارت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.