واکنش امارات به حمله پهپادی یمن به یک فرودگاه در عربستان سعودی

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای به حمله پهپادی یمن به فرودگاه «أبها» عربستان سعودی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه امارات امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای حمله پهپادی یمن به فرودگاه «أبها» عربستان سعودی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «هدف قرار دادن این فرودگاه اقدامی خطرناک است که امنیت ، سلامت و جان غیرنظامیان و مسافران را تهدید می‌کند».

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، در این بیانیه همچنین بر همبستگی امارات با عربستان سعودی برای مقابله با این حملات و تمامی تهدیدات علیه امنیت و ثبات این کشور تأکید شده است.

وزارت خارجه امارات همچنین تأکید کرد که امنیت این کشور، امنیت عربستان سعودی است و هر گونه تهدید یا خطری علیه عربستان، تهدید علیه امنیت و ثبات امارات محسوب می‌شود.

رسانه‌ها بامداد امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند که یک پهپاد بمب‌گذاری شده فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان سعودی را هدف گرفته است.

حمله به فرودگاه أبها پس از هدف گرفتن نجران و جازان با دو موشک بالستیک و نیز حمله به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیش مشیط» با سه پهپاد صورت می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.