بن‌سلمان آماده امتیازدهی جدید به یمن شده؟

ائتلاف سعودی بسیاری از زیرساخت‌های یمن را نابود  کرده و ارتش و  کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ، بارها مراکز حیاتی در عربستان سعودی از جمله تأسیسات نفتی عظیم «آرامکو» را هدف گرفته‌اند.

در همین ارتباط، یک منبع عالی‌رتبه سعودی به «سعودی لیکس» گفت، «محمد بن سلمان» برای راضی کردن دولت نجات ملی یمن در صنعاء به توقف حملات نظامی به عربستان سعودی و نشستن بر سر میز مذاکره، حاضر به امتیازدهی جدیدی در این رابطه شده و آن را به اطلاع میانجی‌های بین‌المللی رسانده است.

این منبع افزود، هیأت عمانی که هفته پیش صنعاء را ترک کرد این امتیازدهی جدید را به اطلاع انصارالله و دولت در صنعاء رسانده است.  بن سلمان با پرداخت دهها میلیارد دلار به صنعاء برای بازسازی « مناطق تحت نفوذشان و نیز شناسایی حاکمیت آنها در شمال یمن» موافقت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، صنعاء از این امتیازدهی‌ها استقبال کرده اما گفته باید فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده نیز بازگشایی شوند.

در ادامه تحولات در این باره، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «تیم لندرکینگ» فرستاده این کشور در یمن به ریاض خواهد رفت تا با مقامات دولت مستعفی یمن و مقامات سعودی دیدار و رایزنی کند.

بر اساس این گزارش، وی درباره آتش‌بس یمن و ورود کمک‌های انسانی به یمن بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

از سوی دیگر، جنبش انصارالله یمن از موافقت با برگزاری دور جدید مذاکرات در قطر در صورت دریافت پاسخهای مثبت از سوی ائتلاف در قبال نامه تحویل داده شده از سوی هیأت عمانی خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.