جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ساعتی قبل وارد دمشق شد، با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

فیصل المقداد در دیدار حسین امیرعبداللهیان ضمن خیرمقدم به مقام معظم رهبری به خاطر برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

وزیر خارجه سوریه ابراز امیدواری کرد که آیت الله رئیسی در مسئولیت جدید موفق باشد

وی به امیرعبداللهیان هم تصدی این سمت را تبریک گفت.

 امیرعبداللهیان نیز برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را تبریک گفت و افزود: بسیار خرسندیم سوریه با موفقیت از بحران ها عبور کرد و دشمنان سوریه در جنگ تروریستی را علیه مردم این کشور تحمیل کردند را شکست خوردند. مایلم در این جا در جمع هیات ایرانی و سوریه یادی کنیم از قهرمانی و  رشادت های شهید سلیمانی که در کنار شهدای بزرگ سوریه و نیروهای مسلح سوریه در شکست داعش نقش مهمی را ایفا کردند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: امروز خون مشترک ایرانی و سوریه ای که در زمینه دفاع از حرم و مبارزه با تروریسم در خاک سوریه به زمین ریخته شده ضامن قوی برای تداوم روابط استراتژیک دو کشور است.

وی بیان کرد: وارد مرحله جدیدی از روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و ملت شدیم و امروز این جا هستم که اولا تاکید کنیم بر توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط و تاکید بر اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و سوریه به عنوان دوست جمهوری اسلامی ایران، مراحل سربلندی و پیشرفت را به خوبی پشت سر گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.