خبرهای خوش وزیر روحانی/ دستمان درحوزه موشکی پُراست

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه وزیران سابق و جدید وزارت دفاع با تبریک به وزیر جدید دفاع اظهار داشت: با توجه به شایستگی‌های زیادی که امیر آشتیانی دارد و آشنایی عمیق به مسائل راهبردی و اولویت‌دار نیروهای مسلح و کمک و همکاری که همه با او خواهند داشت، بسیار امیدوارم که برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان او افزوده خواهد شد.

وزیر سابق دفاع گفت: از همه دوستانی که کمک کردند صمیمانه تشکر می‌کنم. اگر کاری انجام شده کار همه است و ما هم شریک کوچکی در این کار بودیم. در همه جا شاهد زحمات و تلاش همه دوستان  و لطف برکت خداوند بودیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهای اخیر اظهار کرد: هر گوشه که نگاه کنیم می‌بینیم که کار بزرگی انجام شده است در حوزه رزم زمینی ۳۰۰  دستاورد جدید داشتیم. در حوزه موشکی و موشک‌های کروز کارهای بسیار افتخار آمیز انجام شد.در حوزه پدافند هوایی که آرزوی قلبی من بود، دستاوردهای خوبی  داشتیم و دست‌مان پر است.  در جنگ الکترونیک، ارتباطات وضع بسیار خوبی داریم حرکت موثری دوستان انجام دادند. در حوزه دریایی زیرسطحی، سطحی شناورهای تندرو و تجهیز  آنها اتفاقات خوبی افتاد.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: چهار سال گذشته دوره حیات حوزه رزم هوایی بود و اتفاقات خوبی در حوزه هواپیماهای آموزشی و پهپادها به وقوع پیوست. در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت و با تلاش رزمندگان این جبهه و حمایت‌های صورت گرفته امروز شاهد ارتقای توان دفاعی این جبهه هستیم. 

وی با اشاره به دیپلماسی دفاعی و صادرات محصولات دفاعی گفت: سال ۹۹ دو برابر سال ۹۸ صادرات دفاعی داشتیم و این علی رغم همه دشمنی‌ها بدست آمده است. ما امروز با بیش از ۴۲ کشور رابطه خوب صادراتی داریم و پهپادهای ما مورد استقبال سایر کشورها است.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهادت می‌دهم که اغلب دوستان ما با تمام ظرفیت و گاهی بیش از ظرفیت تلاش کردند که از همه فرماندهان نیروهای مسلح و در صدر همه از فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای که با حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان در مسیر همراه ما بود قدردانی می‌کنم.

 سرتیپ حاتمی ادامه داد: از صمیم قلب از همه کسانی که با هم کار کردیم چه در درون وزارت دفاع و چه بیرون از وزارت دفاع حلالیت می‌طلبم نه به این خاطر که واقعاً جایی کوتاهی کرده باشم و تعمداً حقی را ضایع کرده باشم یا بی احترامی کرده باشم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.