ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز را به آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگران سرافراز تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آثار ارزشمند و برکات فراوانی برای ایران اسلامی به ارمغان آورد که از آن جمله تشکیل نیروی ولایی ومردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور مخلصانه و غیرتمندانه جان برکفان سپاه پاسداران در دوران  پر برکت عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها و ماموریت های خطیر کشور از دوران پیروزی انقلاب و مقابله با عناصر خودفروخته ضد انقلاب تا درخشش در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در عرصه آبادانی و سازندگی کشور تصریح کرده است : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی توانمند انقلاب و به عنوان نیرویی مردمی، متعهد و انقلابی همواره در تمامی عرصه های دفاعی، مردم یاری و سازندگی کشور خوش درخشیده است و منشاء خدمات و برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این بیانیه خاطرنشان می‌سازد امروز نقش بی‌بدیل و اثرگذار سپاه پاسداران در عرصه های ملی از اقتدار دفاعی و بازدارندگی کشور و حضور در آبادانی و سازندگی کشور و همراهی و کمک به مردم عزیز در بحران هایی همچون سیل، زلزله و پدیده اخیر پیشگیری از ویروس کرونا و محرومیت زدایی دراقصی نقاط کشور فراتر رفته و در عرصه‌های فراملی همچون محور مقاومت اسلامی به وضوح نمایان و درخشان است.

ستاد کل نیروهای مسلح با برشمردن تلاش‌ها و فعالیت‌های بی شمار دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریت های خطیر و حساس کشور آورده است : حضور موفق و نقش پررنگ و جهادی سپاه پاسداران در عرصه های ملی و فراملی باعث شده است که این نیروی انقلابی همواره مورد هجمه و هجوم دشمنان و حتی عناصر خودفروخته داخلی قرار گیرد تا جایی که نظام سلطه و آمریکای جنایتکار این پیروزی ها و نقش آفرینی های سپاه را برنتافته و این نیرو را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

 این بیانیه در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام سپاه پاسداران خاطرنشان می سازد:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی از روزهای نخست پیروزی انقلاب و بعد از آن جنگ تحمیلی و بسیاری مأموریت‌های امنیتی و حضور در جبهه مقاومت اسلامی عزیزان زیادی را تقدیم انقلاب، میهن اسلامی و جهان اسلام  کرده است که شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سمبل و نماد ایثار ، فداکاری و از خودگذشتگی خیل عظیم غیورمردان و ایثارگران سرافراز سپاه پاسداران بر تارک حماسه آفرینی‌های کشور  می درخشد.

ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تبریک روز پاسدار به فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های خدوم و پرتلاش سپاه پاسداران بر حضور مقتدرانه و سرنوشت‌ساز سپاه در تمامی عرصه های ملی و فراملی تاکید و یادآور می‌شود : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره خاری در چشم بیگانگان و دشمنان خارجی و بد طینتان داخلی بوده و از جمله نهادهای ارزشی و انقلابی کشور است که از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی را به یاس و ناامیدی مبدل ساخته است و بدون شک در ادامه گام دوم انقلاب اسلامی تحت فرماندهی پیامبرگونه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به روند پیروزی‌ها و موفقیت‌ها و نقش برجسته و چشمگیر خود در صحنه های مورد نیاز کشور ادامه خواهد داد.

پاسداران سرافراز انقلاب اسلامی تکیه گاه مطمئن ملک و ملت هستند

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با صدور بیانیه‌ای با تبریک روز پاسدار، آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: نامگذاری زادروز باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به‌عنوان روز پاسدار توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نشان از تدبیر حکیمانه آن فرزانه دوران و تکریم فضیلت‌ها و ویژگی های این نهاد مقدس و بیانگر این حقیقت است که فرزندان غیور ملت در نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در تمامی صحنه حساس و سرنوشت ساز کشور  حضوری به‌موقع، موفق و فداکارانه داشته‌اند.

بی شک یوم الله سوم شعبان، روز پاسدار که وجه تسمیه آن نسبت به پاسداری با ویژگی ها و اوصاف حضرت سید الشهداء حسین بن علی (ع) در دفاع از سنّت ها و ارزش‌های دین الهی، آزادگی، حریّت و شجاعت آن حضرت در مقابله با ظلم و ستم و جهاد و جانفشانی در برابر ستمگران است، یادآور ایثار و رشادت سروقامتان سبز پوشی است که با تأسی به سیره امام حسین (ع) و دنباله روی از فرهنگ غنی و انسان ساز عاشورا، زیباترین صحنه‌های حماسه و ایثار را در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب و نظام اسلامی آفریده و حسینی شدن و حسینی زیستن را در عرصه جنگ سخت و جنگ نرم به منصه ظهور رسانده اند.

پاسداران انقلاب اسلامی در راه حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار ارتش مقتدر ایران اسلامی و نیروی سربلند انتظامی با تاسی به آموزه‌های نهضت کربلا، حسینی‌وار از جان خویش گذشتند، حماسه‌ها آفریدند تا گزندی به انقلاب اسلامی این یادگار مانای معمار کبیر انقلاب اسلامی و نتیجۀ سال‌ها مبارزات انقلابی مردم مسلمان ایران و ثمرۀ خون شهدای گلگون کفن میهن اسلامی نرسد و امروز نیز در صحنه خدمت به مردم حضوری جانفشانانه دارند و حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد این سرو قامتان عرصه دفاع با حماسه سازی‌های حیرت‌آور در حوزه سازندگی، محرومیت‌زدایی و مردمیاری در مناطق کم برخوردار، افتخارات بزرگی را برای نظام و ملت ایران رقم‌زده اند که به اعتراف دوست و دشمن اگر تلاش‌های ممتاز این نهاد انقلابی و مردمی نبود سرنوشت نظام و انقلاب به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

اما پاسداران انقلاب اسلامی به یمن تجارب ارزشمند و ورزیدگی ناشی از ۴۰ سال رویارویی مستمر با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، تحت تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) از ظرفیت‌های بالنده ای بعنوان تکیه گاه مطمئن ملک   ملت در برابر تحولات و رخدادهای محتمل و تداوم حرکت جهشی و مقتدر خود به سمت افق آرمانی انقلاب در نیل به تمدن نوین اسلامی برخوردار است و در سیلی سخت و حمله موشکی به عین الاسد نشان دادند طلایه‌دار خوبی برای اقتدار و بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی اند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با درود به روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ارواح طیبه شهدای عظیم‌الشان سپاه پاسداران به ویژه چهره بین المللی مقاومت سردار شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران جهت دفاع از تمامیت ارضی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر هرگونه تهدیدات و یاوه‌گویی‌های دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می دارد.

پیام معاون اول رئیس جمهور برای میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پیامی در حساب توئیتری خود میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را بر عموم ملت و پاسداران سراسر کشور تبریک گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

«میلاد سرمشق آزادگی و شجاعت امام حسین (ع ) و روز پاسدار بر عموم ملت و پاسداران عزیز در سراسر کشور مبارک باد. پاسداری از کیان آئین و میهن ریشه در عمیق ترین آموزه های دینی و باورهای ملی دارد که در عصر ما از جبهه های دفاع مقدس تا ایستادگی بر سر عزت و اقتدار ایران خود را در عالی ترین شکل نشان داده است. یادش به خیر سردار شهید قاسم سلیمانی که مثالی عالی در پاسداری از فروتنی، فرزانگی و وارستگی بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.