توافق طالبان و جبهه مقاومت شمال

به نوشته تارنمای شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان، منابع آگاه گفتند که مذاکرات بین طالبان و رهبران جبهه مقاومت در منطقه چاریکار انجام شد.

این منابع افزودند که مذاکرات در مورد برخی از مسائل بین دو طرف در حال انجام است و آنها پس از پایان جزئیات مذاکرات در این خصوص اطلاع رسانی می‌کنند.

همچنین یورو نیوز گزارش داد که احمد مسعود از رهبران مخالف طالبان که با نیروهایش در دره پنجشیر واقع در شمال شرق کابل مستقر شده، می‌گوید که موضوع آتش‌بس با طالبان مطرح نیست.

پسر احمدشاه مسعود (یکی از چهره‌های شاخص مقاومت افغانستان که در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط نیروهای القاعده ترور شد) در جریان گفت و گو با هفته‌نامه «پاری مچ» فرانسه که روز ۳۰ مرداد، منتشر شد، اعلام کرد: «بحث توقف جنگ وجود ندارد. مقاومت ما اینجا در پنجشیر تازه آغاز شده است.»

او شایعات تسلیم شدن جنگجویانش به نیروهای طالبان را «تبلیغاتی» و «اطلاعات غلط» خواند و در حالی که خود را «مرد صلح» توصیف می‌کرد ، گفت: «صحبت کردن یک چیز است؛ ما می‌توانیم صحبت کنیم؛ ما در همه جنگ‌ها صحبت می‌کنیم. اما تسلیم شدن چیز دیگری است و من تکرار می‌کنم نه برای من و نه فرماندهانم اصلا موضوع تسلیم شدن مطرح نیست.»

احمد مسعود افزود: «من هرگز یک صلح تحمیلی را که تنها دلیل آن ایجاد ثبات باشد نمی‌پذیرم. همچنین نمی‌توانم خطای تاریخی کسانی را که تا هشت روز پیش در کابل بودند فراموش کنم. من از آنها درخواست سلاح کرده بودم و آنها درخواستم را رد کردند، اکنون این سلاح‌ها، توپخانه‌ها، هلی‌کوپترها و تانک‌های ساخت آمریکا در دست طالبان است.»

همچنین قاری فصیح الدین یکی از فرماندهان طالبان امروز مدعی شد که این گروه در حال پیشروری در استان پنجشیر است.

طالبان و جبهه مقاومت شمال توافق کردند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.