وزیر پیشنهادی نفت درباره اموالش خلاف واقع سخن گفته است

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در مخالفت با این گزینه پیشنهادی، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه که برای ما در این سال‌های اخیر بیش از همه اهمیت پیدا کرده است، این است که مردم به یک جریان انقلابی پاکدستی اعتماد کردند و از مجلس، دولت و شوراها انتظار دارند که جریانات اداره کشور بر این مدار حرکت کنند.

وی افزود: به همین دلیل دوستان اگر ملاحظه فرموده باشند بنده در مخالفت و موافقت‌ها بیش از آنکه به کارآمدی افراد نگاه کنم -که طبیعتاً اینها در کمیته‌های تخصصی دولت بررسی شده است- به سلامت افراد و پاکدستی آنها حساسیت نشان داده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجالس گذشته بحث جدی بین ما و دوستان ما وجود داشت که این حیف و میل، حیفش بدتر است یا میلش؟ تا میل نباشد حیف نیز اتفاق نخواهد افتاد.

نادران تصریح کرد: امروز در کشور «نفوذ» از پنجره فساد به کشور وارد شده است؛ اگر امروز فخری زاده‌های ما را می‌زنند به دلیل فساد در نقطه‌هایی است که باید روی آن رصد کرد هیچ تعارفی هم نکنیم.

وی در همین راستا بیان کرد: من دو جلسه با آقای خطیب داشتم که به ایشان عرض کردم آنچه که دوستان ما درباره ۸۸ و قم می‌گویند به کنار؛ با آنچه درباره فساد در وزارت شکل گرفته چه خواهیم کرد؟ هیچ تعارفی هم با هم نداریم ما مدیران پاکدست می‌خواهیم.

این نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی باید سلامت ترین افراد باشند، عنوان کرد: به دیگر عزیزان و وزرا هم همین را گفتم، بنده با جناب آقای اوجی جلسه گذاشتم و به ایشان هم عرض کردم که قصد من راستی آزمایی است نه اقرار به چیزی.

نادران ادامه داد: بنده چند نکته را به ایشان (وزیر پیشنهادی نفت) گفتم برای اینکه بدانند من چه می‌دانم اما متاسفانه ایشان نگرفتند. به ایشان گفتم لیست اموال شما در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، دیدید؟ که گفت خیر ندیدم! به او گفتم چه دارید؟ گفت شما چه می‌دانید؟ گفتم من می‌پرسم شما چرا می‌گویید؟ گفت سه آپارتمان در هروی که یکی آپارتمان همسرم است از ارث پدر ایشان بوده و یکی هم برای پسرم است. گفتم من از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتم و 9 مورد از اموال ایشان را در دو برگه کاغذ استعلام گرفتم. کسی که به این صراحت خلاف واقع می گوید در جاهای دیگر هم همین گونه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بنده درباره قضیه یک قضیه از ایشان پرسیدم که اگر فرصت شد بعداً درباره آن حرف می‌زنم؛ ایشان به من گفت آقای رستم قاسمی و شخص دیگری کاری کردند و فرد شاکی برای اینکه بخواهد علیه رستم قاسمی به خط شود علیه من حرف زده است؛ من گفتم اگر قرار باشد ایشان کاری انجام دهد علیه رستم قاسمی حرف می زد نه شما! با شما چه پدرکشتگی داشت؟

نادران بیان کرد: دوستان ما اشاره می‌کنند که گزارش‌های نهاد امنیتی چنین و چنان است. بنده عرض کردم که قضیه دیمیتریس کامبیس و دکل های گمشده و کشتی‌هایی که خوردند و اموال مملکت رو شد را پاسخ دادند؟ روزی که از فرودگاه امام رفت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نبودند؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.