موافقان ضرغامی در مجلس چه گفتند؟/وزیر پیشنهادی فردی چند وجهی است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جریان جلسه علنی امروز  بعدازظهر مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: آقای ضرغامی نیازی به تعریف و تمجید بنده ندارد و فقط از روی احترام بنده جملاتی در خصوص ایشان می گویم. ۲۰۰ تن از نمایندگان که در موافقت ایشان ثبت نام کردند و این نشان از شناخت کافی مجلس از ایشان است.

وی در ادامه گفت: یکی از مطالبی که در خصوص ایشان مطرح می شود این است که چرا چهره با سابقه کار فرهنگی و رسانه ای برای یک وزارت افتصادی معرفی شده است. بنده با این جمله موافقم اما آن را کامل نمی دانم. اساسا چه کسی گفته که فرهنگ محصور در وزارت فرهنگ می باشد در حالی که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می تواند تمدن بزرگ ایران را به دنیا معرفی کند. اگر می خواهیم فصل جدیدی از انقلاب را باز کنیم. باید فرهنگ و تمدن خود را بیش از پیش به دنیا نشان دهیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی محلس تصریح کرد: دشمنان می خواهند ما را منزوی کنند اما ما باید با استفاده از ابزار گردشگری ظرفیتهای بزرگ فکری و فرهنگی جامعه خود را به دنیا معرفی کنیم. امروز مسئله گردشگری مسئله تبلیغات است نیاز به فردی داریم که با تبلیغات آشنا باشد بتواند با جهان و همه مذاهب، اقوام و گویشها سخن بگوید و دقیقا فردی رسانه ای نظیر آقای ضرغامی نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: ما را تحریم کردند و حتی اجازه فروش نفت نیز به ما نمی دهند ما برای حوزه گردشگری به فردی استراتژیک نیاز داریم که به روابط بین المللی آشنا باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای ضرغامی فردی چندوجهی است که نسبت به حوزه دفاعی مسائل استراتژیک و رسانه آشنایی کامل دارد و اهل تعاملات اجتماعی است بزرگترین حوزه ای که به دنیا باید بشناسیم تمدن دینی و مذهبی خودمان است باید از هوشی که در انتخاب ایشان گام برداشته تشکر کنیم. 

نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است

علی رضایی در سومین نوبت جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است. بنده کارمند صدا و سیما بودم و از نزدیک با ایشان آشنایی دارم. تخصص و تجربه در حوزه مرتبط با رسانه از ویژگی‌های بارز ایشان است. همچنین توانمندی در ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی پیرامون مأموریت‌های وزارتخانه از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عزت الله ضرغامی را از نظر مدیریتی توانمند و شجاع نامید و گفت: ایشان با مبانی نظری و قرآنی آشنایی دارند و این موضوع می‌تواند در مأموریت‌ها کمک کند. ایشان در ماجرای "فتنه ۸۸" روشنگری کردند پس شجاعت خوبی دارند.

وی همچنین به مسئله تعامل ضرغامی با مجلس اشاره کرد و گفت: تعامل ایشان در ادوار مختلف سازنده بوده است. از طرف دیگر ایشان روحیه جوان گرایی دارد و به شایستگی جوانان اعتماد می‌کند، این در حالی است که ایشان به فضای مجازی مسلط هستند و می‌تواند برای توسعه کسب و کارهای نوین بکوشند.

رضایی در پایان با اشاره به سهم گردشگری در اقتصاد ایران و بیان انتظارتش از وزیر پیشنهادی گردشگری دولت سیزدهم، اظهار کرد: ضرغامی سابقه حضور در سه کابینه گذشته دارند و می‌توانند تجربیات ملی را به دولت جدید منتقل کند، ایشان همچنین به مقابله با بروکراسی زیان بار اعتقاد دارند و می‌توانند از ظرفیت نخبگان و کارشناسان استفاده کند. امید می‌رود که با کمک شما نمایندگان، ضرغامی رأی اعتماد بگیرد تا بتواند جذابیت‌های ایران و گردشگردی این کشور را به رسانه‌های بین المللی نشان دهد.

قاضی زاده هاشمی: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی فردی است چند وجهی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.