دیدگاه یک مسئول جدید دفتر رئیسی درباره برجام و مذاکرات هسته ای

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با حکمی محمد جمشیدی را به سمت معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور منصوب کرد.

 پیش از او فریدون وردی‌نژاد این مسئولیت را برعهده داشت و پیش تر حمید ابوطالبی فردی که ویزای او برای نمایندگی سازمان ملل صادر نشد؛ این پست را در اختیار داشت.

جمشیدی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او تحصیلات تکمیلی خود را تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه امام صادق(ع) گذرانده است و دکترای خود را نیز در دانشگاه تهران اخذ کرده است.

«دوگانه جعلی دموکرات و جمهوری‌خواه»، «مذاکره به شرط تحریم!»، «آمریکا جنگ اراده‌ها را به ایران باخت»، «دکترین دفاعی ایران چگونه برنامه‌های آمریکا را به شکست کشانید؟»، «پیشنهاد مذاکره ترامپ طرح فریب بود»، «مفاهیم اساسی در سیاست خارجی نظام انقلابی» و «ترامپ نتیجه لیبرال دموکراسی است» عناوین یادداشت‌های محمد جمشیدی طی ۳سال گذشته و خروج آمریکا از برجام در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب بوده‌اند. او در یادداشت دوگانه جعلی دموکرات و جمهوری‌خواه نوشته بود «رهبر انقلاب بیشترین انعطاف ممکن را در قبال درخواست‌های دولت آقای روحانی برای تعامل با آمریکا نشان دادند ولی مشکل دولت این بود که تعامل را با خوش‌بینی و اعتماد به غرب پیش برد.»

جمشیدی شکست این بخش از سیاست خارجی دولت روحانی را ناشی از ۴خطای راهبردی دانسته بود: ۱- تعامل با آمریکا اصالت داشت نه حل مشکلات تحمیل شده به کشور ۲- پرهیز از اهرم‌سازی در مقابل آمریکا و هزینه‌مند کردن سیاست‌های خصمانه آمریکا ۳- برجامی شدن سیاست داخلی و خارجی و ۴- بی‌توجهی و فراموشی سایر قدرت‌های بین‌المللی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.