جنجال در صحن مجلس/قالیباف: محکوم به موفقیت هستیم

نماینده قم درباره ادعای برنامه ریزی قالیباف برای افتادن چند وزیر تذکر داد و قالیباف نیز به این تذکر پاسخ داد.

در دقایق آغازین شروع مجلس در نوبت بعد از ظهر امیرآبادی نماینده قم در  تذکری بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی از نمایندگانی انتقاد کرد که دیگر نمایندگان و رئیس مجلس را به لابی کردن برای افتادن چند وزیر متهم کرده بودند. 

بیشتر بخوانید؛

ادعای بیغش نمایندگان را عصبانی کرد /امیرآبادی: الکی می‌گوید، دروغ می‌گوید

او گفت: من تذکری دارم نسبت به حرفی که در شیفت صبح بیان شد. آنچه در حال رخ دادن است نظر نمایندگان در جهت موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی است و طبق قسمی که خورده‌اند حق دارند نظرات خود را بیان کنند اما اینکه نسبت سویی مطرح شود مبنی براینکه برخی نمایندگان و رئیس مجلس درحال یک طراحی هایی هستند تا چند وزیر رای نیاورند بی انصافی است. 

او ادامه داد: می دانید جلسات زیادی برگزار می شود. وقتی ساعت ۶ نمایندگان از جلسات علنی فارغ می شود جلساتی برگزار می شود به دور از دوربین ها تا  به حجت شرعی برسند. اما اینکه  عزیزی بگوید رئیس یک قوه در حال طراحی است برای آنکه یک یا چند وزیر بیفتد و رای نیاورد در راستای اختلاف افکنی میان دو قوه است و این درست نیست. اختلاف افکنی میان دو قوه یعنی آنکه دودش به چشم مردم رفتن است مردم مشکل دارند.  تلاش است تا دولت به سرعت کار خود را زودتر شروع کند؛ ببخشید مگر نمایندگان عروسک خیمه شب‌بازی هستند که هر کسی هر چه گفت گوش بدهند؛ این چه حرفی است این توهین به نمایندگان است. این جلسات زیاد بوده و این بار هم این جلسات وجود دارد.

او خطاب به قالیباف گفت: من نمی خواهم از شخص شما دفاع کنم بلکه از جایگاه ریاست مجلس دفاع می کنم چرا که اگر این پیام و این آدرس غلط به رئیس دولت برسد که رئیس مجلس در حال طراحی برای افتادن وزیر است این موضوع موجب اختلاف میان دو قوه است و این اجحاف به مردم است. لذا من خواهش می کنم این تریبون در اختیارمان را در جهت وحدت استفاده کنیم و نه تفرقه. 

امیرآبادی درباره احمدی بیغش نماینده شازند نیز گفت: من درمورد همکارمان آقای احمدی بیغش یک تذکر اصل ۷۵ طلبکار بودم که به من گفتند حرف نزن و من گفتم چشم اما آقای احمدی بیغش شما در صحبت‌هایتان منافع ملی را رعایت کنید دو سه بار اتفاق افتاده است که شما صحبت کردید و همکاران آزرده خاطر شده اند نمی‌خواهم آنها را یادآوری کنم اما خواهش می کنم به عنوان یک برادر کوچکتر این توصیه را بپذیرید و مسائل امنیت ملی و وفاق قوا را در نظر بگیردید. 

محکوم به موفقیت هستیم

محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به تذکر امیرآبادی گفت:  دوستان حداقل در این ماههای اخیر از قبل انتخابات و بعد از آن به جرات می توانم بگویم در همه جلسات با نمایندگان شرکت کردم و گفتم که اخبار پیدا و پنهان  دشنان انقلاب به دنبال اختلاف میان قوا و میان نهادهای ساختاری هستند و من در همین جلسه روز دوشنبه که با روسای فراکسیون ها و هیات رئیسه ها داشتیم تاکید کردم گفتم هرکسی این موارد را دنبال کند حتما ظلم به انقلاب و کشور و مردم کرده اند. امروز مردم جانشان در خطر است و حال ما با این اختلاف افکنی یک ظلمی هم انجا دهم. من نه به عنوان خدمت گذار شما به دنبال این کار هستم و نه مجلس به من این اجازه را می دهد. 

او با بیان اینکه ما اول کارمان است گفت: من در جلسه تودیع و معارفه در قوه قضائیه در چند دقیقه دو نکته گفتم و آن اینکه جبهه انقلاب برای کار نکردن هیچ بهانه ای ندارند و دوم گفتم اینکه جبهه انقلاب از قوه قضائیه، مجلس و دولت محکوم به موفقیت هستیم. 

قالیباف همچنین گفت: من در همان جلسه تودیع و معارفه و هم در مراسم تحلیف  گفتم در عین همکاری،  مجلس مستقل و در راس امور است و وظایف قانونی مجلس وظیفه ماست. 

رئیس مجلس گفت: در این موضوع با هیچ کسی مماشات نمی‌کنیم، باید با قدرت کار را ادامه دهیم این موضوع روشنی است. من ۴۰ سال در کار اجرایی خدمت به مردم کردم، امروز دوستان بدانند که مهم‌ترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است، مجلس شورای اسلامی باید این اطمینان را حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه‌های معیشتی، اقتصاد و سلامت مردم کار خواهند کرد. در این راه همدلی و همراهی وجود دارد. این موارد را به طور واضح به وزرای پیشنهادی هم گفته‌ام.

وی گفت: آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که جز کار مردم و کارآمدی هیچ چیز دیگر موضوعیت ندارد.

از سوی دیگر تعدادی دیگر از نمایندگان با فریاد خواستار ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به ادعاهای احمدی‌بیغش شدند که قالیباف در واکنش به آنها گفت: طبق آیین‌نامه، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در صورت وجود موضوعی آن را بررسی می‌کنند، در این باره هم هیات نظارت موضوع را بررسی کرده و اظهارنظر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.