وزیر پیشنهادی اقتصاد بگوید رئیس کل بانک مرکزی ایشان چه کسی است؟

 محمود عباس‌زاده مشکینی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: امروز تجمیع و تراکم مطالبات مورد انتظار مردم در حوزه اقتصادی می‌باشد. سریع‌ترین، جدی‌ترین، شفاف‌ترین و کارشناسی‌ترین اقدامات باید در این حوزه صورت گیرد. بنده نمی‌خواهم آمار و ارقامی که در خصوص مباحث اقتصادی کشور در مانیتورها وجود دارد در اینجا بازگو کنم.

عباس‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: امروز مردم با پوست و استخوان  خود شرایط اقتصادی کشور را لمس می‌کنند. افرادی که با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند این آمار را که از سوی کارشناسان ارائه می‌شود می‌فهمند. برای پاسخگویی به خلأ‌های متعدد موجود در عرصه‌ اقتصادی ایجاب می‌کند یک تیم اقتصادی منسجم و توانمند و هماهنگ به مجلس شورای اسلامی معرفی شود. در تیم اقتصادی معرفی شده این چهار مولفه وجود ندارد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزرای دفاعی، سیاسی و امنیتی کشور تیم مقبولی هستند اما وزرای اقتصادی کشور یک تیم مشروط است و تیم وزرای اجتماعی و فرهنگی نیز مردود می‌باشد ما انتظار داریم با توجه به مطالبات مردم در حوزه اقتصادی یک تیم مقبول‌تر به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که وزیر پیشنهادی اقتصاد به طور شفاف بگوید که رئیس کل بانک مرکزی ایشان چه کسی است؟ همچنین به طور شفاف بگوید که چه برنامه‌ای برای افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم دارد.

عباس‌زاده در پایان بیان کرد: واقعیت این است که ما امروز در کشور کسری بودجه داریم و برای جبران آن نیاز به فروش نفت و وارد کردن درآمدهای نفتی داریم که لازمه‌ی آن هماهنگی بین وزرای نفت و اقتصاد است. آیا برنامه‌های وزیر اقتصاد این هماهنگی را با وزارت نفت دارد؟ متاسفانه در برنامه ایشان اشاره ضعیفی به بخشی از مباحث استراتژیک نظیر جذب سرمایه گذار خارجی و یا اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شده است. ای کاش دولت به جای ارائه صدها صفحه انشا و شعار غیرمنسجم و تکراری برنامه‌ای منسجم و هماهنگ برای کنترل تورم، ایجاد ثبات اقتصادی، ایجاد رشد اقتصادی و رفع فقر ارائه می‌کرد و نقش هر یک از وزرا را در این برنامه به طور صریح تعیین می‌کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.