نظر رهبر انقلاب درباره دخالت در بخش های اجرایی از زبان قالیباف

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست  علنی  امروز (یکشنبه، ۳۱ مرداد) قوه مقننه و  در جریان بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: من در صحبت‌های قبلی خود نیز اشاره کردم قانون اساسی وظایفی را برعهده شخص رهبری گذاشته است، در بندهای ۴ و ۵ اصل ۱۱۰ قانون اساسی موضوع صلح و جنگ و امنیت از وظایف رهبری است.

وی ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی، وزرای اطلاعات، کشور، خارجه و ... عضو هستند و بر اساس اصل 176  قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید و تصویب مقام معظم رهبری قانونی و قابل اجرا است و مسئولیت امنیت و دفاع کشور بر عهده ایشان است.

نماینده تهران در مجلس  افزود: زمانی در خدمت حضرت آقا بودم، ایشان فرمودند؛ من جز در وظایفی که قانون اساسی برعهده من گذاشته به امورات دیگر در بخش‌های اجرایی و دولتی دخالت نمی‌کنم.

قالیباف اضافه کرد: آقای رئیسی نیز گفتند که با حضرت آقا برای انتخاب این وزرای مربوطه مشورت کردند و تأیید ایشان را گرفتند، این کار به این دلیل است که حوزه‌های دفاع، امنیت داخلی و خارجی و سیاست خارجی بر اساس قانون اساسی بر دوش رهبری است البته ممکن است یک رئیس دولت محترمی درباره انتخاب مابقی وزرا نیز از مقام معظم رهبری نظر مشورتی بگیرد کما اینکه از دیگران نیز می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال بسیاری مواقع دیده‌ام که در حوزه های فرهنگی از مقام معظم رهبری نظرمی‌گیرند، جناب آقای رئیسی به من گفتند در رابطه با وزرای فرهنگی نیز نظر رهبری را گرفته‌اند، این دیگر خواسته رئیس یک دولت است که بخواهد نظرات مشورتی بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.