وزیر پیشنهادی ارتباطات در هیچ شبکه اجتماعی عضو نیست

حسین حاتمی در دومین نشست علنی مجلس در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به رئیس جمهور گفت: باید درباره تبعیض موجود در کابینه و عدم  پیشنهاد گزینه مناسب توضیح ارائه کنید و امیدواریم حداقل از آذربایجانی‌ها در لایه‌های مدیریتی کابینه استفاده شود.

نماینده مردم کلیبر بیان داشت: برنامه‌های زارع‌پور ابهام دارد، وی در زمان تصدی معاونتی در وزارت ارشاد با تندروی باعث عدم دریافت مجوز از سوی بسیاری از کسب و کارهای مجازی شد که منجر به تعطیلی آنها شد.

وی عنوان کرد: فضای مجازی با همه حواشی بخشی از زندگی روزمره مردم است،  وزیر پیشنهادی  به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست و برنامه‌های وی نیز صرفا ابعاد پژوهشی داشته و عملی نیست.

حاتمی گفت: وزیر پیشنهادی از  ظرفیت اقتصاد در فضای ارتباطات اطلاعی نداشته و یا در برنامه‌های خود از آن نام نبرده است، مزیت‌های فناورانه وزارت ارتباطات با دایره عمل حوزه فناوری قوه قضائیه تفاوت دارد و این موضوع نباید ملاکی بر تصدی این وزارتخانه شود ضمن اینکه برنامه‌های وی فاقد اهداف کیفی و کمی بوده و قابلیت ارزش‌گذاری ندارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسائل جاری و حاشیه‌ای وزارت ارتباطات، مشکل کارمندان و کارکنان روستایی و همچنین شرح وظایف مخابرات هیچ جایگاهی در برنامه‌های وی ندارد، تصریح کرد: تعدد تصمیم‌گیران در بخش ICT که باعث بروز مشکل شده در برنامه وی نبوده و برای حل مشکلات دفاتر پیشخوان برای مثال مشکل ۵۷۰ دفتر آذربایجان شرقی، برنامه‌ای ذکر نشده است.

حاتمی با اشاره به کلاهبرداری‌های اخیر برخی پلتفرم‌ها و تعطیلی آنها نظیر روبیکا بیان داشت: وزیر پیشنهادی برنامه‌ای کاربردی برای جلوگیری از تخلف برنامه‌های ایرانی ارائه نکرده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.