وزیر پیشنهادی ارتباطات شهامت ایجاد تحول در فضای مجازی را دارد

در جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در موافقت با وزیر پیشنهادی، گفت: ایجاد کابینه توانمند، جوان، مؤمن و انقلابی به معنای معرفی کارآمدترین افراد در حوزه وزارتخانه‌های تخصصی است. کارآمدی از طریق ارائه برنامه و بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی قابل احصاء است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها، توسعه نرم‌افزاری و مدیریت منابع در حکمرانی فضای مجازی، سه موضوع مهم در وزارت ارتباطات است، افزود: معیشت و اقتصاد مردم به فضای مجازی گره خورده است؛ باید وزیر پیشنهادی شهامت ایجاد تحول را داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: زارع‌پور در وزارت ارشاد و قوه قضائیه تحولات مهمی ایجاد کرد که نشان از شهامت وزیر پیشنهادی برای اصلاح امور دارد.

یوسفی ادامه داد: باید تکلیف نیروهای شرکتی در این وزارتخانه، روشن و برنامه مشخصی در این خصوص ارائه شود. حکمرانی دیجیتال و بازارهای بین‌المللی مهم است. در این راستا افزایش پهنای باند می‌تواند فضاهای جدیدی برای مردم باز کند.

وی گفت: طبق برنامه ششم توسعه، ۴۰ درصد مراجعات مردم به وزارتخانه‌ها باید از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام شود که تا امروز این امر محقق نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص اقتصاد دیجیتال،اظهار داشت: اقتصاد مردم برای ما مهم است، حق مالکیت مردم در پلتفرم‌های خارجی از بین می‌رود و زارع‌پور باید در این زمینه برنامه خود را ارائه دهد. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دیجیتال امری ضروری است. در صورت برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه می‌توان شاهد افزایش اشتغال ۱۰ درصدی در این بخش بود.

یوسفی گفت: سه و نیم میلیون دانش‌آموز در روستاها زندگی می‌کنند که در ایام کرونا دسترسی به اینترنت ندارند؛ این دانش‌آموزان نادیده گرفته شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.