هشدار به طالبان از تریبون نماز جمعه

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله تحولات افغانستان و روی کارآمدن طالبان در این کشور، توصیه ها و پیشنهادات به دولت سیزدهم در خصوص مسائل اقتصادی، توصیه به نمایندگان در خصوص رأی اعتماد به وزراء، هفته دولت و ...پرداختند.

داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیر ویژگی مهم وزرای جدید باشد

بنا به گزارش مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار با وفای ایشان، اظهار کرد: بررسی‌های نشان دهنده رعایت دستور العمل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها، گفت: این روز به عنوان روز مسجد نامگذاری شده است البته در سال‌های اخیر کم لطفی‌هایی نسبت به مساجد صورت گرفته انتظار می‌رود این روند در دولت جدید تغییر کند.

امام جمعه رشت در ادامه به در پیش بودن هفته دولت همزمان با دوم شهریور ماه اشاره و تأکید کرد: دولت سیزدهم وارث دولت فرسوده و کم‌کار است که باید با جدیت، مدیریت جهادی و پشتکار در زمینه حل مشکلات گام بردارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت سیزدهم به اصلاح نابسامانی‌ها، اضافه کرد: این دولت باید بر مبنای گام دوم انقلاب حرکت کند.

هشدار به طالبان از تریبون نماز جمعه /توصیه های ائمه جمعه به دولت نوپای رئیسی

آیت الله فلاحتی ایجاد تحول، گسترش عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض و همچنین از بین بردن فقر را از مهم‌ترین مطالبات مردم از دولت جدید برشمرد و ادامه داد: تغییر وضعیت موجود، ایجاد ثبات و رفع نابسامانی‌ها و همچنین مبارزه با رانت و فساد فرهنگی از مواردی که است مردم از دولت انتظار دارند در آن تحول ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع وزرای پیشنهادی و اهمیت توجه به آن و انتخاب افراد اصلح، اظهار کرد: وزیران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روحیه جهادی و خستگی ناپذیر داشته باشند و مطیع ولایت بوده و به اصول و آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته و دارای سوابق شفاف باشند.

امام جمعه رشت خواستار معرفی مدیران فاسد از سوی مردم شد و گفت: نمایندگان مجلس نیز باید به این موضوع توجه داشته و در راستای مبارزه با فساد بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های وزرای دولت سیزدهم، تأکید کرد: پرهیز از اشرافی گر و قدرت طلبی و همچنین جدا کردن خط خود از فتنه و فتنه گران از مهم‌ترین ملاک‌ها و ویژگی‌های وزرای دولت سیزدهم باید باشد.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر ضرورت توجه به اصل ولایت مداری در انتخاب همه مدیران از وزرا تا پایین‌ترین مدیر، افزود: بارهای شاهد بودیم مدیرانی که همیشه خواستار گرفتن کمک از خارجی‌ها بوده و به توانمندی‌های داخلی توجه نمی‌کردند.

وی در ادامه به هجمه‌های ایجاد شده در زمینه تولید واکسن داخلی اشاره و اضافه کرد: عده‌ای معتقدند ایران به جای تولید واکسن داخلی باید واکسن وارد کند. این افراد کسانی هستند که می‌خواهد همیشه دستمان جلوی بیگانگان دراز باشد.

فقر و بدبختی دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان است

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نیز در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر اینکه بهترین درس و عبرت از عاشورا تقوا و بی تقوایی است، افزود: هر بلایی که سر انسان می‌آید از بی تقوایی است.

بنا به گزارش مهر، وی با بیان اینکه عزاداری بامعرفت و تقوا سبب رستگاری می‌شود، با گرامیداشت و تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان افزود: شهدا و اسیران راه عزت در کربلا جانفشانی فراوانی به خرج داده اند.

وی به نقش اسرا در جنگ نرم و تبلیغاتی اشاره و اضافه کرد: اهل بیت (ع) و اسرای کربلا برای حفظ عزت و عظمت اسلام تلاش کردند و ما نیز باید از اسرا و آزادگان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز تقدیر داشته باشیم زیرا آنان نیز عزت را حفظ کردند.

آیت الله لائینی روایتگری درست از واقعه عاشورا را از دیگر وظایف اسرای کربلا بیان کرد و گفت: دستگاه تبلیغاتی دشمن بسیار عظیم و گسترده عمل می‌کردند و اگر امروز واقعیت واقعه کربلا را می‌دانیم به برکت حرکت اهل بیت (ع) و اسرای کربلا است.

امام جمعه ساری یادآور شد: امروز دستگاه تبلیغاتی دشمن، اسرائیل غاصب را مدافع و مظلوم و ملت فلسطین را مهاجم معرفی می‌کنند و باید نسبت به این تبلیغات هشدار بود.

هشدار به طالبان از تریبون نماز جمعه /توصیه های ائمه جمعه به دولت نوپای رئیسی

نماینده ولی فقیه در مازندران به مسئله خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان مجبور به خروج از این کشور شد و به تدریج از عراق، سوریه و کل منطقه خلیج فارس باید بیرون روند زیرا این مناطق جای آمریکا نیست.

وی خطاب به آمریکا زده‌ها، گفت: دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان رشد مواد مخدر، تخریب هزاران خانه، آواره گی صدها هزار نفر، فقر و بیچارگی است و در داخل کشور برخی دنبال خط سازش با آمریکا هستند و معتقدند بدون آمریکا نمی‌توان کاری پیش برد.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه باید آمریکا را بیرون کرد و گفت: باید انقلاب اسلامی، مستضعفان منطقه و جهان را در منطقه بمیرانند و مرگ بر آمریکا سر دهیم.

آمریکا بعد از دو دهه مجبور به فرار از افغانستان شد

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی این روز تاریخی و بزرگ را تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: آزادگان سرافراز رسالت سجاد گونه خود را به خوبی انجام دادند و با مقاومت و شهامت در برابر رژیم بعث عراق روحیه حسینی خود به نمایش گذاشتند که حقیقتاً خاطرات دوران اسارت آنها شنیدنی است و ای کاش بسیاری از فعالان فضای مجازی به جای انتشار مطالب کم ارزش یا بی ارزش در حوزه‌های ادبیات دفاع مقدس به ویژه خاطرات آزادگان عزیز هنرمندانه ورود پیدا کنند به روح سید آزادگان مرحوم ابوترابی و شهدای عزیز و آزاده نیز درود و صلوات می‌فرستیم.

محمودی افزود: در ایام شهریور ماه سالروز شهادت شهید لاجوردی و شهید اندرزگو است، یاد این شهدای بزرگوار را گرامی می‌داریم حقیقتاً زندگی این شهدا و مبارزات آنها علیه طاغوت باید برای همیشه جاودان بماند چرا که شهادت مظلومانه آنان توسط مزدوران رژیم شاه و سایرین به دست منافقین کور دل سند رسوایی این جنایتکاران است.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به ۳۰ مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست جنایتکاران صهیونیست گفت: صهیونیست‌ها ده‌ها سال است که فلسطین را می‌آزارند آنان به هیچ کشوری رحم نکردند و هیچ حریمی را نمی‌شناسند، لذا قبله اول مسلمانان را بیش از ۵۰ سال گذشته به آتش کشیدند و به همین مناسبت این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها باید توجه ما به مساجد به عنوان سنگر مستحکم اسلام و قرآن و ولایت بیشتر شده و در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و انجام خدمات در حوزه‌های مختلف کوشا باشیم.

خطیب جمعه ورامین بیان داشت: اول شهریور روز پزشک است که به بهانه بزرگداشت ابن سینا این دانشمند بزرگ به این روز نامگذاری شده است، اولاً به این مناسبت به پزشکان عزیز که روحیه ملی خود را حفظ کردند و در کشور خود خدمت می‌کنند خدا قوت می‌گوئیم، ما قبلاً در حوزه پزشکی موفق نبودیم و پزشکان خارجی در کشور ما طبابت می‌کنی کردند حتی پزشک عمومی اما امروز با لطف خدا ما توریسم پزشکی داریم.

محمودی گفت: پزشکانی داریم که ایثارگرانه نام خود را جاودانه ساخته‌اند اگرچه افرادی هم داریم که در هنگام خطر نمره قبولی نمی‌گیرند مخصوصاً افرادی که در ایام کرونا فیض کمک به مردم عزیز خود را از دست دادند و در این خصوص از کادر درمان که این روزها تلاش جدی دارند نیز تشکر می‌کنم تشکر عملی ما هم باید رعایت بهداشت باشد.

وی گفت: مورد دوم اینکه به بهانه بزرگداشت بوعلی سینا عرض می‌کنم چرا در حوزه طب سنتی که بوعلی یکی از دانشمندان این عرصه است کوتاهی می‌کنیم اگرچه همه ادعاها در حوزه طب سنتی شاید قابل قبول نباشد اما امروز معالجه با طب سنتی پذیرفته شده است چرا که ما هم طب سنتی داریم و در دستورات بهداشتی اسلامی کوتاهی می‌کنیم برخورد موجود با طب سنتی قابل قبول نیست و جا دارد رسانه‌ها و جایگاه‌ها این مسئله را برای همیشه حل کنند.

محمودی در خصوص مسائل افغانستان نیز عنوان داشت: روی کار آمدن طالبان بحث‌های مختلفی را به همراه داشته است برخی معتقد هستند طالبان امروز با طالبان دیروز با آن رفتار سخیف و زشت تفاوت کرده که امیدواریم در عمل شاهد این موضوع باشیم.

وی افزود: ولی آنچه که همه اذعان دارند این است که آمریکا بعد از حدود دو دهه حضور در افغانستان مجبور به فرار شد آمریکایی‌ها که حتی سگ‌های خود را با خود بردند ولی ۱۸۰۰۰ همکار و کارمند خود را رها کردند که دیدیم چگونه این بدبخت‌ها به هوا چسبیده بودند و از هواپیما پرتاب شدند به لطف الهی سیاست‌های آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده است اگرچه یقیناً نظام اسلامی عملکرد طالبان را به دقت دنبال خواهد کرد.

هدف آمریکا دستیابی‌ به معادن غنی افغانستان بود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه ایلام ضمن تقدیر از حضور توام با شعور  مردم و هیئات مذهبی در برپایی عزاداری‌های دهه اول محرم   و صدا و سیمای مرکز استان در انعکاس این حضور ، اظهار کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) معجونی از شور و شعور است، حضور در مراسم‌ها شوری است که باید باشد و در کنار این شور، شعور بیانگر فرهنگ عاشورا است.

وی گفت: امروزه باید به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا توجه لازم را داشته باشیم. درس ایثار و مقاومت، بصیرت، ولایت مداری و دشمن‌شناسی ، صبر، استقامت ، اخلاص از جمله درس‌هایی است که باید از کربلا بگیریم و این درس‌ها در شب عاشورا نمود بیشتری دارد و اختیار رفتن را به همه می‌دهد اما روز عاشورا کمک می‌خواهد و «هل من ناصر ینصرنی» سر می‌دهد، امروز ما نیاز به عزاداری داریم تا روحمان را به امام حسین و یارانش پیوند بدهیم و در این فضا قرار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: نیازمند عزتی هستیم که در زیر علم امام حسین(ع) برای ما ایجاد می‌شود و محتاج تجدید حیاتی هستیم که در ایام محرم در ما احیا می‌شود، کسی که پیرو امام حسین باشد در مقابل کفر زیر بار ذلت نمی‌رود و تن به سازش نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: افتخار ما این است که شاگرد مکتب کربلا هستیم و رهبر ما شاگرد مکتب کربلاست و در این طوفانی که جهان را فراگرفته ما در امنیت کامل هستیم و ۴۲ سال است که در برابر قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها مقاومت کرده‌ایم و از برکت نهضت امام خمینی جبهه مقاومت خارج از مرزها شکل گرفته و سیدحسن نصرالله سید جبهه مقاومت بر پیروی از ولایت فقیه تاکید دارند و چه زیبا می‌گوید که ما سرباز ولایت فقیه هستیم، ایران هیچ وقت از دوستانش دست برنداشت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد قوی این ادعا است، ایران کوهی است که می‌توان به آن تکیه داد برخلاف آمریکا که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: آمریکا با شاه چه کرد، با صدام و قذافی چه کرد، و امروز با اشرف غنی چه کرد؟ قرآن کریم برای کسانی که به غیر از خدا تکیه می‌کنند در سوره عنکبوت می‌فرماید،«کسانی که غیر از خدا را به عنوان دوست و ولی خود انتخابات می‌کنند، مانند عنکبوتی است که برای خود خانه‌ای ساخته است و ضعیف‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است.»

 کریمی‌تبار تصریح کرد: این قدرت‌های پوشالی ابرقدرت‌ها مانند خانه عنکبوت است، وضعیت فعلی افغانستان درسی عبرت آموز  برای کسانی است که دلشان به غرب، آمریکا و اروپا گره خورده و این قدرت پوشالی آنها را منفعل کرده است و این درس عبرتی است برای کسانی که معتقدند باید از  طریق مذاکره با آمریک مشکلات کشور را حل کنیم.

 وی تاکید کرد:آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم  در افغانستان حضور داشت و این کشور را تصرف کرده بود، البته هدف اصلی آنان دستیابی به معادن غنی افغانستان بود، ولی در این ۲۰ سال نفعی به مردم افغانستان به جز ضرر نرسید، ارزش‌های دینی ملت افغانستان را گرفتند، و کشت تریاک افزایش پیدا کرد و  ارتشی تربیت کردند که در مدت کوتاهی تسلیم طالبان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: آمریکا در این مدت بیش از دو تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد،۲۴۱ هزار نفر شهروند افغانستانی را مستقیم کشتند و ارتشی که تربیت کردند در مقابل طالبان دوام نیاورد، اشرف غنی فرار کرد و این بسیار درس آموز است، آمریکایی‌ها خود و سگهایشان را با هواپیما نجات دادند و اما شهروند افغان از هواپیما سقوط کرد، آمریکایی‌ها در برابر طالبان نتوانست مقاومت کند و فرار کردند.

کریمی‌تبار  با اشاره به اینکه این افول ابرقدرتی آمریکاست، تصریح کرد: این نشان دهنده پایمردی و وفاداری آمریکایی‌ها برای کسانی است که شیفته و فریفته آنها هستند  و سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند، در این دنیای ظالم پرور و مظلوم کش، در هر جای دنیای اگر حیوانی را از هواپیما پایین می‌اندختند رسانه‌های دنیا بسیج می‌شدند و ندای دادخوهی حقوق حیوانات سر می‌دادند اما برای مسلمان افغان، کسی فریاد نمی‌زند.

وی بیان کرد: اینها برای ما عبرت است که به خدا و توانمندی های خودمان تکیه کنیم، لشکر فاطمیون داعش را به زانو درآورد، جمهوری اسلامی حشد الشعبی را در عراق تشکیل داد و آمریکایی ها را وادار به عقب نشینی کرد، باید به عزت و  اقتدار جمهوری اسلامی افتخار کنیم و همانگونه که امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند و اسلام ابرقدرت‌ها را برخاک مذلت می‌نشاند.

امام جمعه ایلام با اشاره با سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین، گفت: آزادگان، آزادمردانی که در بند دشمن اراده دشمن را تسلیم خود ساختند، این مجاهدین فی سبیل‌الله در جمهوری اسلامی نباید فراموش شوند، آنها مردان بزرگی هستند که باید قدران آنها باشیم.

وی با اشاره به ۳۱ شهریور روز جهانی مساجد، تصریح کرد:  مسجد خانه خداست، پناهگاه ماست و سنگر است، اگر می خواهیم مشکلات ما حل شود باید به خانه خدا پناه ببریم و  میزانی از وقت خود را به برگزاری نماز جماعت و حضور در مساجد در نظر بگیریم.

کریمی‌تبار  با اشاره به یک مرداد روز پزشک، گفت: به همه کادر درمان و پزشکان که در ایام کرونا مجاهدت سختی داشتند خسته نباشید عرض می‌کنیم و قدردان زحمات این عزیران در مبارزه با کرونا هستیم.

رفع مشکل اقتصادی مردم در اولویت کار دولت باشد

بنا به روایت ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد گفت: دولت باید با قطع دست واسطه‌ ها و دلالان برای رفع مشکل جامعه خصوصا مسایل اقتصادی تلاش کند.

 رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه برخی افراد با ارز دولتی( ۴۲۰۰ تومان) کالاهای مورد نیاز مردم را وارد کردند، گفت: آنها با قیمت ارز آزاد نسبت به فروش و عرضه کالا در بازار اقدام می‌کنند، خواستار برنامه‌ریزی و نظارت در این مورد شد.

خطیب جمعه شهر یزد در ادامه به موضوع وجود گرانی کالاها و وسایل مورد نیاز مردم در کشور به خاطر سوء استفاده و نبود نظارت پرداخت و گفت: دولت جدید ، نظارت و کنترل قیمت‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهد.

ناصری تصریح کرد: دولت آقای رئیسی باید به وعده‌های خود در زمان انتخابات در مسایل مختلف بیش از گذشته عمل کند و در این خصوص باید همه با دولت سیزدهم  همکاری کنند.

هشدار به طالبان از تریبون نماز جمعه /توصیه های ائمه جمعه به دولت نوپای رئیسی

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد به اهمیت برنامه‌ریزی برای تولید و اشتغال بیشتر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: دولت باید به جد وظایف مربوطه را انجام دهد.

ناصری به اهمیت افزایش جمعیت و فرزندآوری هم اشاره کرد و گفت: در این ارتباط موضوع مهمی است که دولت باید با همکاری دیگران برای حل مشکل اقدام نیز کند.

وی در ادامه به تحولات افعانستان در همسایگی ایران قرار دارد، اشاره کرد و گفت: دلیل دخالت نکردن جمهوری اسلامی  در این کشور ،این بود که موضوع آنها با سوریه و عراق خیلی فرق دارد.

امام‌جمعه یزد گفت: حضور ایران در سوریه با دعوت آن کشور و برای دفع گروه تروریستی  داعش بود که قصد نابودی اسلام و کشورهای مسلمان را در سر داشتند.

ناصری با اشاره به اینکه دولت سابق افغانستان در خط آمریکا بود، تصریح کرد: ایران بهترین شیوه را تاکنون در خصوص تحولات این کشور طی کرد، مسلما این روش در سیاست خارجی ادامه می یابد.

وی در ادامه به اهمیت تولید واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای دنیا علیه پیشرفت کشور ایران  در تولید واکسن که بومی سازی شد، توطئه می‌کنند و مردم باید در این مورد هوشیار باشند.

طالبان نباید به نام اسلام حقوق مردم افغانستان را پایمال کند

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلی اراک افزود: در دین مبین اسلام توهین به دیگران نکوهیده است و همگان باید حقوق هم را به رسمیت بشناسند و رفتار طالبان ناقض رویه اسلامی است.

به روایت ایرنا، وی اظهار داشت: طالبان، داعش و منافقان باید بدانند آن دوران زور و ستم گذشته و اگر این گروه می‌خواهد بماند باید موازین و حقوق انسانی، شیعیان و اقلیت‌ها را رعایت کند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وجود سویه‌های متنوع کرونا مشکلی اساسی است و می‌طلبد که در سایه تدابیری صحیح آهنگ واکسیناسیون مردم تندتر شود.

هشدار به طالبان از تریبون نماز جمعه /توصیه های ائمه جمعه به دولت نوپای رئیسی

وی اظهار داشت: واکسینه کردن مردم با تولید داخلی و یا واکسن‌های واردات باید سرعت بگیرد تا با ایمن سازی حدود ۷۰ درصد جامعه  بتوان بر روند افسارگسیخته بیماری فایق آمد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی اصلی واجب است و باید تا تکمیل شدن چتر  واکسیناسیون  ادامه یابد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت افزود:  مردم باید دولت سیزدهم را یاری دهند تا مشکلات حل شود و انتظار است که دولت جدید نیز با  انتخاب وزرای شایسته، باتجربه ولایق بستر مناسبی برای سامان امور کشور مهیا کند.

وی اظهار داشت: رونق تولید  و تکیه بر ثروت مولد بر پایه اقتصاد درون‌زا باید از اولویت‌های دولت جدید باشد تا بتوان قدرت پول ملی را ارتقا داد.

امام جمعه اراک گفت: اشتغال و کاهش شمار بیکاران از نتایج تولید ثروت مولد در کشور است که این مهم باید در دستور کار دولت جدید قرار گیرد.

نگاه دولت باید به توانمندی‌های داخلی کشور باشد

حجت الاسلام هادی رمضانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهارداشت: دولتمردان باید در جامعه حضور داشته باشند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و دلسوزانه به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

بنا به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در محافل مختلف؛ دولت باید در مسیر عدالت اجتماعی حرکت کند و مقررات دستگاه قضایی باید برای همگان یکسان باشد، رشوه نباید در جامعه باشد و اگر کسانی از راه‌های غیر مشروع ثروت اندوزی کرده‌اند با آنان برخورد شود.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: اگر در جامعه امتیازات انحصاری برای واردات و صادرات به برخی افراد خاص داده شده که آنان هر وقت بخواهند بتوانند به مردم فشار وارد کنند این فساد است و باید اصلاح شود.

وی یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) را  امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: همه ما در احیای این امر الهی باید کوشا باشیم به طوری سعادت یک جامعه در این مقوله نهفته است.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت نگیرد در نهایت جای معروف و منکر عوض و جامعه به انحطاط کشیده می‌شود، انسان در جامعه باید هم به تقوی فردی  و هم تقوی اجتماعی عمل کند.

وی با تبریک روز پزشک بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از سرایت کرونا تاکید کرد.

امام جمعه موقت زاهدان اظهارداشت: مردم با همه مشکلاتی که داشتند و فضای نا امیدی که بر کشور حاکم شده بود و با همه تبلیغات سوء که دشمنان داخلی و خارجی داشتند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما مردم در انتخابات شرکت کردند و انتخابشان پیام مهمی را داشت امیدواریم دولت جدید در عمل هم مردم را امیدوارتر کند.

وی درباره حاکمیت طالبان بر افغانستان نیز گفت: این حاکمیت معلول حضور آمریکا در این کشور بوده. آمریکا با حضور در کشورهای دیگر هرگز موجب پیشرفت آن کشورها نشده است و همیشه فقط منافع خود را درنظر گرفته است.

حجت الاسلام رمضانی افزود: آنچه در ظاهر می بینیم این است که تغییری در رفتار طالبان ایجاد شده اما باید ببینیم در آینده چگونه عمل خواهد کرد.

سفره مردم باید رنگین شود

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه افزود: چنانچه رئیس‌جمهور هم تاکید کرده‌اند، اقتصاد و سفره مردم باید رونق فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

به گزارش ایرنا، او با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهریور ماه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شد، مسیر و راهنمای بسیار خوبی برای دولت برای پیشبرد کارها است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله علما همچنین با تقدیر از هیات‌های عزاداری و سینه‌زنی در بزرگداشت عزای اباعبدالله‌الحسین در دهه نخست محرم گفت: معمولاً هیات ها توسط جوانان مدیریت می‌شود که در دهه اول محرم به بهترین شکل و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کردند.

امام‌جمعه کرمانشاه همچنین با بزرگداشت روز ۳۰ مرداد به‌عنوان روز مساجد اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام مرکز تصمیم‌گیری و کار بوده‌است و برهمین مبنا لازم است که مساجد را پررونق نگه داریم.

او همچنین با اشاره به چهارم شهریور روز کارمند اظهار کرد: لازم است در این روز کارمندان متعهد تقدیر و تجلیل شوند. 

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب توطئه نفوذ را خنثی می‌کند

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خضری صبح امروز در مراسم عزاداری هیئت حسین جان(ع) صبر و استقامت را لازمه عملی کردن اهداف گام دوم انقلاب دانست و اظهار داشت: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب توطئه نفوذ دشمنان ایران اسلامی را خنثی می‌کند و پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ما باید در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نگاه همدلانه‌ای داشته باشند و از حداکثر ظرفیت‌ها برای جوان‌سازی کادرهای اداری و اجرایی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام خضری همچنین جمعیت را یکی از مؤلفه‌های قدرت‌آفرین برای نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: تحلیلگران حوزه جمعیت معتقدند که اقتدار هر کشوری در گرو رشد منابع و نیروهای انسانی آن کشور است و هیچ کشوری بدون رسیدن به یک حد نصاب جمعیتی به کشوری مقتدر و قدرتمند در سطح منطقه و جهان تبدیل نمی‌شود.

حضرت زینب(س) رهبر اجتماعی قیام عاشوراست

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش به مأموریت بزرگ حضرت زینب کبرا(س) در واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که یزیدیان بنا داشتند تا با ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی در دل اهل بیت امام حسین(ع) رعب و وحشت به وجود آورند، این دخت بزرگ امیرالمؤمنین(ع) به میدان آمد و با سخنرانی بی‌نظیر خود جنگ‌های تبلیغاتی دشمن را خنثی و نتیجه آن را بر ضد یاران یزید معکوس کرد.

حجت‌الاسلام خضری حضرت زینب(س) را نماد واقعی صبر و استقامت در مسیر ارزش‌های الهی توصیف کرد و افزود: بنابراین این بانوی بزرگوار را باید رهبر اجتماعی قیام خونین دشت کربلا بدانیم که فتواهای فقهی خود همگی را به مبارزه با یزید و یزیدیان فراخواندند.

وی در پایان به مفهوم صبر و استقامت در قرآن مجید اشاره کرد و ادامه داد: وقتی سوره هود بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، حضرت فرمودند که این سوره مرا پیر کرد؛ چرا که در این سوره عبارت «فستقم» آمده که معنای آن صبر، استقامت و برقراری تعادل در همه کارهاست. ضمن اینکه عبارت مذکور نشان می‌دهد که مؤمنان در راه دفاع از حق و حقیقت نباید خسته بشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.