فرشته طائرپور به خاک سپرده شد

مراسم تشییع و خاکسپاری فرشته طائرپور تهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلم‌نامه‌نویس سینما صبح امروز چهارشنبه ۲۷ مرداد با حضور جمعی از اهالی سینما در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن توسط مرتضی یراقبافان، احسان کرمی به عنوان مجری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: برای من سخت است که اینجا بایستم،‌اما در بین راه غزل غعزیز با من تماس گرفت و خواست این مراسم را اجرا کنم. قطعا همه شما که در اینجا ایستاده‌اید پر از خاطره هستید از خانم طائرپور مانند من که خاطرات شیرینی از او دارم اما من اینجا نمی‌خواهم درباره خاطرات صحبت کنم. گرفتاری ما از فردا و بعد از نبود خانم طائرپور شروع می‌شود. کسی که با تدبیر سعی می‌کرد پل معلق میان جامعه و دولت را نگه دارد و با نبود او ما با مشکل روبرو می‌شویم.

پس از آن علی شاکری پسر زنده‌یاد فرشته طائرپور پشت پشت تریبون قرار گرفت و در حالی که کریه می‌کرد گفت: پسر فرشته طائرپور بودن می‌شود یک زندگی پر از تجربه‌های عاشقانه که مهربانی و صبوری و انسانیت در آن موج می‌زند. مادر من همیشه تلاش کرد به همه اطرافیانش یاد بدهد که چگونه مثل یک مادر می‌توان عاشقانه زندگی کرد. او همیشه تلاش کرد به ما رسم مردانگی بیاموزد. می دانم که در اینجا فرزندان و برادران و همراهان زیادی دارد که برخی از آنها را من می‌شناسم و برخی را می‌دانم که به مرور زمان رفته رفته سعادت آشنایی با آنها را پیدا می‌کنم. 

پس از آن غزل شاکری دختر زنده یاد طائرپور با چشمانی پر از اشک گفت: تشکر م‌ کنم از همه عزیزانی که اینجا هستند. در خود آمادگی صحت کردن نمی‌دیدم و می‌ترسیدم که نتوانم به درستی حرفی را بیان کنم پس یادداشت کوتاهی نوشتم تا برای شما بخوانم.

«یا حفیض و یا امین

با تکیه کلام همیشگی تو آغاز می ‌کنم!

دختر تو بودن افتخار بزرگی است. جز علی عسل و من تعداد بیشماری از مردمان دورانت را می‌شناسم که برایشان مادری کردی و فرشته نگهبانشان بودی. امروز آمدیم در این دوران سخت و سیاه بیماری جسمت را به خاک بسپاریم تا بلندتر و رهاتر پرواز کنی.

بابت هر چیزی که در زمان زنده بودن برای ما گذاشتی از تو ممنونیم سفرت به خیر فرشته بلندپرواز من.»

سید محمد بهشتی، ابراهیم داروغه‌زاده، منوچهر شاهسواری، غزل شاکری، احسان کرمی، هنگامه قاضیانی، سمیرا علایی، احد صادقی از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.