تاکید امیرعبداللهیان بر تامین واکسن و دارو توسط سفارتخانه‌ها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جزئیات نشست این کمیسیون با ۴ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم را تشریح کرد.

سیدجلیل میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور برخی وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون ابتدا آقای «حسین امیرعبداللهیان» وزیر پیشنهادی امور خارجه حضور یافت و به سوالات نمایندگان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی امور خارجه در تشریح برنامه‌هایش تأکید کرد که همه سفارتخانه‌ها را برای تأمین واکسن و داروی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا پای کار می‌آوریم و علاوه بر آن، برای صادرات تجهیزات پزشکی از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای بازاریابی بهره‌ می‌گیریم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:‌ دیپلماسی مبتنی بر عزت و اقتدار،‌ مذاکره و تعامل با جهان بر مبنای عزت و قدرت و جلوگیری از مذاکرات فرسایشی و فعال کردن سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی برای گسترش دیپلماسی اقتصادی، از دیگر برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی امور خارجه بود.

وی افزود: پس از وی «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حضور یافت و به تشریح برنامه‌های خود در این حوزه پرداخت که از جمله آنها می‌‌توان به تسهیل مجوزها  و واگذاری اصولی معادن، ورود جهادی به حوزه صنعت، حمایت از تولیدات داخلی در عرصه تجهیزات پزشکی و تنظیم صادرات و واردات و تأمین مواد اولیه فعالان این بخش اشاره کرد. 

میرمحمدی در ادامه به حضور «رستم قاسمی» وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کمیسیون بهداشت و درمان اشاره و عنوان کرد:‌ تأمین مسکن ارزان‌ قیمت با تهاتر یا فروش زمین‌های دولتی برای تحقق هدف سالانه یک میلیون واحد مسکونی، آسیب‌شناسی طرح مسکن مهر و اصلاح نقاط ضعف و قوت آن و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی از جمله برنامه‌های آقای قاسمی اعلام شد.

وی در پایان به حضور «سیدحمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون اشاره کرد و گفت:‌ توجه به توسعه ورزش همگانی به موازات ورزش قهرمانی و حمایت از بخش خصوصی برای توسعه سالن‌های ورزشی، از جمله برنامه‌هایی بود که وزیر پیشنهادی مطرح کرد و اعضای کمیسیون نیز بر لزوم فعال‌تر شدن بخش جوانان در کنار بخش ورزش تأکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.