بخش خصوصی هم شامل تعطیلی می‌شود

به گزارش  دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت گفت: بازرسی‌ها شدت یافته است و تمام بازرسان سلامت محیط و کار شبانه‌روزی آماده‌باش بوده و بیش از ۸۰ هزار بازرسی در کل کشور در روز دوشنبه ۲۵ مرداد انجام شده است. البته، بخشی از این تعداد بازرسی مشترک با همکاران نیروی انتظامی و بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بوده است‌. 

وی با اشاره به این‌که شرایط در تهران عقب‌تر از سایر استان‌ها است، اظهار کرد: به طور میانگین ۷۰ درصد بر اساس گروه شغلی اعلام شده در این روزها پروتکل را رعایت کردند و پاساژهای بزرگ تعطیل بودند. در مجموع میانگین رعایت‌ها درکل کشور بهتر از تهران است. تهران به دلیل این‌که شاهراه فعالیت‌های استان‌های دیگر است اگر بتوانیم میزان تمرکز و تجمع را کاهش دهیم موفق هستیم در غیر این‌صورت تعطیلات هیچ کمکی به ما نمی‌کند. 

فرهادی ادامه داد: شهربازی‌ها و پارک‌ها باید تعطیل باشند و ما خواهش می‌کنیم شهرداری‌ها نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام کنند در غیر این‌صورت از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم مداخله و از فعالیت این مراکز جلوگیری کنند. 

وی تاکید کرد: در مصوبه اخیر صریحا ذکر شده است که تعطیلی مشاغل شامل بخش دولتی و بخش خصوصی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.