نگرانی از احتمال حملات هدفمند در آمریکا

به گزارش رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک گزارش که در بولتن جدید این وزارتخانه ارائه شده است، درباره احتمال وقوع «خشونت‌های هدفمند» در زمان‌های نزدیک به بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر و همچنین تعطیلات رسمی مذهبی در آمریکا هشدار داده شده است.

طبق گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا، استرس و اضطراب ناشی از مسائل مرتبط به همه گیری ویروس کرونا باعث تشدید تنش‌ها و اختلالات اجتماعی شده و «تندروهای افراطی» را به تلاش برای طراحی حملات سوق داده و اینها شاید به خشونت بیشتر در آمریکا طی سال جاری منجر شود.

این وزارتخانه هشدار داد، احتمال این وجود دارد که «تندروهای داخلی» از محدودیت‌های اعمال شده به منظور مقابله با همه گیری ویروس کرونا برای دست زدن به یک سری حملات هدفمند استفاده کنند.

«الخاندرو مایوکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اخیرا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد بود که این وزارتخانه «تندروهای خشن داخلی را بزرگ‌ترین تهدید تروریستی برای وطن‌مان» می‌داند.

شیوع پر سرعت نسخه دلتای کرونا و خیز گرفتن دوباره میزان ابتلا به این ویروس باعث شده که برخی ایالت‌ها در آمریکا قوانین و محدودیت‌های کرونایی از قبیل الزام ماسک زدن را یک بار دیگر در دستور کار قرار دهند.

در ولتن منتر شده توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا به انتشار چند قبل اولین نسخه مجله انگلیسی زبان «القاعده در شبه جزیره عرب» طی چهار سال گذشته هم اشاره شده است.

به گفته وزارت امنیت داخلی آمریکا، این اقدام القاعده در شبه جزیره عرب نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی خارجی همچنان در تلاش برای الهام بخشی به حامیان خود برای انجام حملات در داخل آمریکا هستند.

نگرانی از احتمال حملات هدفمند در آمریکا به بهانه محدودیت‌های کرونایی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.