آلمان: ایران فورا به مذاکرات وین بازگردد

رویترز گزارش داد، «هایکو ماس»، وزیرخارجه آلمان روز چهارشنبه از ایران خواست تا آنجا که ممکن است هرچه زودتر به گفتگوهای وین بر سر احیای توافق هسته‌ای بازگردد.

وزیرخارجه آلمان در این ارتباط به خبرنگاران در برلین گفت: نمی‌خواهیم دستاوردهایی را که تا کنون در مذاکرات بدست آورده ایم به خطر اندازیم و نمی‌توانیم تا ابد به گفتگوها ادامه دهیم.

وزیرخارجه آلمان همچنین افزود: ما انتظار داریم ایران به میز گفتگوهای وین هرچه زودتر بازگردد و برای این کار انعطاف پذیری لازم و آمادگی برای سازش جهت توافق وجود دارد.

تا کنون شش دُور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق به انجام رسیده است؛ تهران در این ارتباط اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌های واشنگتن و راستی آزمایی آنها شرط رسیدن به توافقی در این راستا خواهد بود.

به گفته نماینده دائم ایران در وین، آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند، امّا رفتار آنها در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند، چون آمریکا کل تفاهم را به پذیرش بندی در خصوص انجام گفتگوهای آتی در مورد مسائل منطقه‌ای گره زدند که کاملاً با موضوع مذاکرات غیرمرتبط و مضر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.