ایران؛ محور گفتگوی رئیس سازمان سیا و نفتالی بنت

 آناتولی گزارش داد، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ویلیام برنز رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که روز گذشته به تل‌آویو سفر کرده است، امروز چهارشنبه با نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: بنت و برنز در این دیدار به ارزیابی موضوعاتی چون روابط اسرائیل و آمریکا در حوزه امنیتی و اطلاعات، گسترش توسعه همکاری های منطقه‌ای بین دو کشور و همچنین وضعیت منطقه (غرب آسیا) به ویژه ایران پرداختند.

در بیانیه مذکور جزئیات بیشتری از دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سازمان سیا ارائه نشده است؛ اما گفته شد که برنز شب گذشته درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه با دیوید بارنیا رئیس موساد دیدار و تبادل نظر کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که دیدار امروز در ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برگزار شد.

منابع صهیونیستی که طی یک هفته گذشته با ارائه ادعاها و اتهامات اثبات نشده علیه ایران در تلاش برای تشدید فشارها به کشورهای اروپایی و آمریکا برای صرف نظر از بازگشت به برجام بوده اند، حال سفر رئیس سیا را بسیار مهم عنوان کرده و گفته اند که انتظار دارند در این دیدار تل آویو و واشنگتن به موضعی همسو در ارتباط با نحوه تعامل با برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و توافق آن دست یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.