نتانیاهو برای بازگشت آمریکا به برجام جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

شبکه تلویزیونی الجزیره امروز (دوشنبه) به نقل از کان افزود که نتانیاهو در هفته جاری برای اولین بار پس از شروع بکار بایدن با مقامات بلندپایه کابینه صهیونیستی در خصوص بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران مشورت خواهد کرد .

شبکه کان خاطرنشان کرد که " بنی گانتس " وزیر جنگ، "گابی اشکنازی" وزیر خارجه، "یوسی کوهن" رئیس "موساد" و "مائیر بن شبات" رئیس شورای امنیت رژیم اشغالگر، برجسته‌ترین شخصیت‌هایی هستند که نتانیاهو در این خصوص با آنها مشورت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هدف نتانیاهو از این مشورت‌ها آن است که موضع رژیم صهیونیستی را در ارتباط با تغییر و تحول شکل گرفته در مواضع آمریکا با هم متحد و منسجم نماید، به ویژه با توجه به اینکه دولت بایدن از امکان بازگشت خود به توافق هسته‌ای یا وارد شدن به یک توافق جدید با ایران سخن به میان آورده است.

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تلاش‌های بین‌المللی شکل گرفته جهت احیای توافق هسته‌ای با تهران و ابراز تمایل دولت جدید آمریکا جهت بازگشت به آن، مائیر بن شبات رئیس شورای امنیت این رژیم را به عنوان مقام مسئول پیگیری پرونده هسته‌ای ایران برگزیده است.

بن شبات گفت وگوهای رژیم صهیونیستی با دولت بایدن و قدرت‌های جهانی و شرکای منطقه‌ای در خصوص توافق هسته‌ای ایران را هدایت و رهبری خواهد کرد.

بایدن از زمان تصدی پست ریاست جمهوری تا کنون با نتانیاهو تماس تلفنی برقرار نکرده است، در حالی که طبق معمول رئیس جمهوری آمریکا پس از برگزیدن دولت جدید خود با برجسته‌ترین رهبران طرفهای همپیمان آمریکا تماس تلفنی برقرار می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.