چالش سختی برای آمریکا هستیم

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، پایگاه تلگرامی «کاف» ارگان خبری کتائب حزب الله در منشوری آورده است: «بگذار هرچه تحریم است بر ما وضع کنند، این مایه افتخار است که هنوز چالش سختی در محاسبات آنها هستیم.»

این منشور افزوده است که اگر دفاع از کرامت و خاک و مقدسات، هزینه ای دارد بگذار بر ما وضع کنند ولیکن ما با توکل برخدا تا بازستاندن حاکمیت و کرامت به راه خود ادامه می دهیم.

پایگاه کاف اضافه کرده است که عقیده و ایمان ما مقطعی نیست که تمام شود، بلکه این عقیده و ایمان خارج از محاسبات زمان و مکان است.

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق نیز در نخستین موضع گیری به تلویزیون «العهد» ارگان خبری این گروه پارلمانی و مقاومتی عراق گفته است: از هدف گیری فرزندان مقاومت توسط آمریکا شگفت زده نیستیم.

«احمد الموسوی» افزوده است که مقاومت طرح های آمریکا را در عراق به ناکامی کشانده و اکنون واشنگتن می کوشد آنها را از معادله سیاسی عراق بیرون کند.

 
 

به گفته وی، تحریم های آمریکا بر عملکرد عصائب اهل الحق اثر نخواهد گذاشت و نمی تواند این گروه مقاوم عراقی را از صحنه سیاسی بیرون کند.

وی ابراز امیدواری کرده است که دولت عراق در برابر این تحریم های جدید آمریکا موضع روشنی اتخاذ کند.

دولت عراق در طول یکسال گذشته همواره در برابر تحریم های آمریکایی ها علیه گروه های مقاوم عراقی موضع سکوت اتخاذ کرده است.

برخی صاحب نظران با اشاره به تلاش دولت عراق برای میزبانی اجلاس منطقه ای در بغداد در پایان ماه جاری میلادی با هدف آشتی و کاهش تنش بین کشورهای منطقه این سوال را مطرح کرده اند که چرا قبل از آشتی با خارج، دولت تلاش نمی کند در داخل با فرزندان کشور خود به آشتی و صلح برسد؟

از این رو ناظران، تحریم های جدید آمریکا را علیه دو گروه مقاوم کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق، شکل تازه ای از نقض حاکمیت ملی عراق تعبیر کرده اند.

آمریکا روز دوشنبه برخی از نهادهای روسی، لبنانی و ایرانی را در تحریم های جدید خود قرار داد که در عراق، کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق در معرض تحریم های بیشتری قرار داده شدند هر چند قبلا در تحریم های آمریکا گنجانده شده بودند.

یک منبع در وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که این نهادهای روسی، ایرانی، لبنانی و عراقی به دلیل نقض قوانین ممنوعیت سلاح کشتار جمعی در معرض تحریم قرار گرفته اند در حالی که آمریکا بزرگترین کشور دارنده و استفاده کننده از سلاح کشتار جمعی در جهان در هفتاد سال اخیر به شمار می رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.