دنیای‌اقتصاد: منابع عراقی اعلام کردند در پی حمله هواپیمای جنگی آمریکا به منطقه‌ بوکمال در شرق دیرالزور واقع در مرز سوریه و عراق ۴ تن از نیروهای حشد شعبی به شهادت رسیدند. در مقابل گروه کتائب سید الشهدا با صدور یک اخطار تهدید کرد که از این پس قصد دارند هواپیماهای آمریکایی را که بر فراز عراق پرواز می‌کنند، هدف قرار دهند. خبرگزاری رسمی سوریه، سانا نیز از شهادت یک کودک در این حملات خبر داد. به گزارش رویترز وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مواضع حشد شعبی را در دو نقطه یکی در خاک سوریه و دیگری در خاک عراق بمباران کرده است.  اطلاعیه پنتاگون می‌افزاید که در این حملات زاغه‌های مهمات و پایگاه‌های عملیاتی شبه نظامیان در دو منطقه سوریه و یک منطقه در عراق هدف قرار گرفتند.

این وزارتخانه مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر به پرسنل و تاسیسات آمریکایی در عراق انجام شده است. اطلاعیه پنتاگون در خاتمه می‌گوید: «با توجه به تداوم مجموعه حملات این گروه‌ها به منافع ایالات متحده در عراق، رئیس‌جمهور فرمان به اقدامات نظامی بیشتر برای اختلال در این حملات و ممانعت از آنها داده است.»

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: این حملات نشان می‌دهد که بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در محافظت از پرسنل آمریکایی جدی است. یک روز قبل از این منطقه‌ای در نزدیکی شهر اربیل، جایی‌ که کنسولگری آمریکا قرار دارد، با سه پهپاد انفجاری هدف حمله قرار گرفته بود. کربی گفت که بایدن دستور داده اقدامات نظامی بیشتری برای پاسخ به حملاتی که منافع آمریکا در عراق را هدف قرار می‌دهد، انجام شود. وی عنوان کرد که ایالات متحده اقدامات لازم و مناسب را برای کاهش خطرات تشدید اوضاع انجام داده است، اما این یک پیام بازدارنده، روشن و بدون ابهام است. کربی گفت، ارتش آمریکا در این عملیات که راس ساعت یک بامداد به وقت محلی (عراق و سوریه) انجام شد، از هواپیماهای اف-۱۶ و اف-۱۵ استفاده کرد. پنتاگون همچنین مدعی شد که انبارهای سلاح نیروهای مقاومت عراق را بمباران کرده است. یک منبع عراقی نیز گفت که بمباران صورت گرفته در مرزهای عراق و سوریه، تیپ ۴۶ حشد شعبی را هدف قرار داد. همزمان پایگاه خبری شفق نیوز اعلام کرد در بمباران پایگاه‌های وابسته به گردان‌های سیدالشهدا، از شاخه‌های حشد شعبی ۴ تن شهید و شماری زخمی شدند. این پایگاه اعلام کرد حمله در نوار مرزی بین القائم عراق و بو کمال در سوریه صورت گرفته است. در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرده است در این حمله ۵ نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند. خبرگزاری سانا سوریه نیز اعلام کرد در حملات یک جنگنده ناشناس به منطقه البوکمال در حومه دیرالزور یک کودک شهید و ۳ تن زخمی شدند. همچنین خسارت‌هایی به منازل مسکونی منطقه مورد هدف وارد شد.

سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد یک فروند جنگنده‌ که گمان می‌رود متعلق به آمریکا باشد حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی منازل مسکونی در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه را بمباران کرد. یک منبع ویژه نیز به اسپوتنیک گفت که حملات هوایی از سوی منبعی ناشناخته انبارهای مشتقات نفتی را در منطقه البوکمال در مرز سوریه و عراق هدف قرار داد. وی با بیان اینکه محل مورد هدف حاوی مقادیر زیادی مشتقات نفتی بوده، نظامی بودن آن را انکار کرد.