دستور مهم تولیت آستان قدس رضوی برای مقابله با موج پنجم کرونا

متن دستور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی خطاب به قائم مقام آستان قدس رضوی به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

همزمان با شیوع موج پنجم کرونا و مشکلات درمانی مردم عزیز استان به‌ویژه مردم مشهدمقدس به عنوان مجاوران امام مهربانی‌ها و لزوم قدرشناسی از زحمات بی‌وقفه کادر درمان، ضروری است در حد مقدورات اقدامات ذیل با بسیج کلیه امکانات و نظارت همه جانبه، با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد و گزارش اجرای آن روزانه به اینجانب منعکس گردد تا همانند گذشته آستان قدس رضوی درکنار مردم و همدرد آنان باشد. 

۱- تجهیزات ضروری درمان بیماران سریعا تهیه و جهت بهره‌برداری بیمارستان‌های درگیر کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردد.

۲- بیمارستان رضوی با ظرفیت کامل و تأمین امکانات و کادر پزشکی مجرب به بیماران کرونایی ارائه خدمات نماید.

۳- حمایت کامل برای تسریع واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد به لحاظ مالی و نیروی انسانی صورت پذیرد.

۴- ارائه خدمات مهمانسرای حضرت رضا(ع) محدود و منابع حاصل از آن در تأمین اقلام پزشکی و دارویی هزینه گردد.

۵- شرکت‌های داروسازی آستان قدس با تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه به افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله تأمین سرم بپردازند.

۶- پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها و زیارت حرم مطهر به‌صورت صددرصدی صورت پذیرد و امکانات لازم در جهت حفظ سلامت زائران از جمله ماسک و مواد ضدعفونی به طور کامل تأمین شود.

۷- کانون‌های خدمت رضوی، خادمان و خادمیاران در سراسر کشور با کمک خیرین نسبت به مهار کرونا و رسیدگی به بیماران نیازمند بسیج گردند.

۸- مجموعه‌های ورزشی و اقامتی آستان قدس در صورت نیاز برای ایجاد مراکز درمانی موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.