به نقل از این سایت انگلیسی، معلم مقیم دبی که رسانه‌های انگلیسی او را یکی از اعضای سابق نیروی دریایی سلطنتی این کشور و "شاند تیلور" می‌نامند تصویر خودش با شیخه لطیفه دختر حاکم دبی را در فضایی باز که یک مرد بین آنها ایستاده، منتشر کرد.

زیر عکس نوشته شده است: "سفری عالی با لطیفه و مارکوس".

این در حالی است که شاند قبلا عکس خودش با لطیفه را در مادرید در ژوئن گذشته منتشر کرده بود.

در ژوئن وکیل مجموعه فعالانی که خواهان رفع محدودیت‌های اعمال شده بر لطیفه، یکی از دختران حاکم دبی هستند، گفت، به نظر لطیفه از آزادی بسیار در رفت‌وآمدهایش برخوردار است.

دیوید هیگ، یکی از موسسان کمپین "لطیفه را آزاد کنید" تاکید کرد: باعث خرسندی است که لطیفه را با ویزای مسافرتی می‌بینیم و او با آزادی زیادی مسافرت می‌کند و این گامی بسیار مثبت است.

او بدون اظهار نظر بیشتر ادامه داد: تنها چیزی که می‌توانم تاکید کنم این است که لطیفه با تعدادی از اعضای کمپین تماس برقرار کرده است.

دیوید هیگ افزود: این تصویر اولین عکسی است که لطیفه ۳۵ ساله خارج از امارات از زمان ناکام ماندن تلاشش برای فرار از دست پدرش در سال ۲۰۱۸ گرفته که اشاره به داشتن ویزای سفرش دارد.

روزنامه گاردین قبلان سوم اوت فاش کرد، تلفن فعال حقوق بشری انگلیسی که از لطیفه حمایت می‌کرد و خواستار آزادی او بود، از طریق برنامه جاسوسی پگاسوس در سوم و چهارم اوت ۲۰۲۰ هک شده است.

در گزارشی که دان صباغ سردبیر امور دفاعی و امنیتی نوشته آمده است، دیوید هیگ اولین قربانی انگلیسی است که ثابت می‌کند تلفنش از طریق پگاسوس هک شده است. به نظر دبی دستور داده به دلیل ارتباطش با شاهدخت ۳۵ ساله و کمپین "لطیفه را آزاد کنید" که جزئی ازآن بوده، تلفنش هک شود.

شیخه لطیفه ۳۵ ساله در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا از کشورش بگریزد اما در قایقی در ساحل هند دستگیر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.