حساب بانکی خواننده سرشناس توقیف شد

امروز جمعه دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ است و تنها چند ماه به پایان دولتِ دوازدهم باقی مانده است. در این میان و ساعاتی پیش محمد معتمدی با انتشار عکس و متنی عجیب اهالی موسیقی را شوکه کرد. معتمدی از توقیف حساب بانکیِ خود خبر داد. حسابی که حقوقِ مدرسان آموزشگاه موسیقیِ «آبی رود» در آن بوده است.

معتمدی علت این امر را بدهیِ مالیاتی عنوان کرده است. البته هنوز مشخص نیست که این بدهیِ مالیاتی مربوط به درآمدِ آموزشگاه موسیقیِ «آبی رود» با مدیریت محمد معتمدی بوده یا به دلیل دیگری اعمال شده است. در ادامه متنِ منتشر شده از سوی محمد معتمدی خواننده موسیقی کشورمان را می‌خوانید:

«خدا رو شکر عزیز...

برقرارِ برقراریم! خیلی هم سر کیفیم. بیخود داریم ادای حال بدا رو در میاریم!

امروز یک اتفاق عجیب افتاد برامون.

از آموزشگاه تماس گرفتند که موجودی حساب پرداخت حقوق معلم‌ها از سوی دولت بابت مالیات توقیف شده!

خبر کوتاه بود و عجیب! با خودم گفتم بابک زنجانی و امثال او با آن بدهی‌های نجومی هنوز به مرحله توقیف اموال نرسیده‌اند ولی حکم توقیف اموال بنده با افتخار و به سرعت صادر گردید. نمی‌دانم بابت کدام درآمد ولی عنوانش هست بدهی مالیاتی!!

همه فعالان عرصه موسیقی می دانند که بنده یک هزارم بسیاری از دوستان همکار هم در این مملکت فعالیت و درآمد نداشته‌ام. و در این دو سال اخیر که تعداد کنسرت‌های ما هم صفر بوده. حتی همین کنسرت‌های آنلاین که اکثر همکاران من داشتند را هم بنده نداشتم. گمان نمی‌کنم هیچکدام از آن دوستان چه در مقام تهیه کننده و چه در مقام هنرمند تا کنون گذرشان هم به اداره مالیات خورده باشد، چه رسد به اینکه حکم توقیف اموال گرفته باشند.

حالا ببینید من چه بخور بخوری راه انداخته بودم که دولت و اداره مالیات و نظام بانکی همزمان و طی یک عملیات ضربتیِ مبارزه با فساد، این ابر بدهکار بانکی و مالیاتی را قبل از خروج از کشور ضربه فنی کردند.

البته این هم اموال شخصی من محسوب نمی‌شد و حساب پرداخت حقوق معلمان آموزشگاه «آبی رود» بود. چقدر حساب‌های بانکی من خالی بوده که رفتند سراغ حقوق معلم‌های آموزشگاه!

بخدا من حاضرم الباقی اموالم رو هم به شما ببخشم. فقط آنقدر کم است که باعث شرمندگی خودم خواهد بود! ولی اگر به همین اندک کارتان راه می‌افتد بسم الله!

خدا را شکر، من یکی که از سوی دولت محترم، هم پشتیبانی شدم و هم مانع زدایی. حالا با یک روحیه سرشار از امید می‌روم سراغ ادامه کار فرهنگی و تولید اثر در این مملکت.

شما هم آماده‌اید؟!

اِوری بادی آر یو رِدی؟»

در سال ۱۳۹۸ بود که آموزشگاه‌های موسیقی از مالیات معاف شدند. مرداد سال ۱۳۹۸ خبری منتشر شد که براساس آن به درخواست تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی در سال گذشته، پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری، دفتر موسیقی و دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، سازمان امور مالیاتی کشور، آموزش موسیقی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مصادیق معافیت از مالیات بر اساس قانون اعلام و به ادارات امور مالیاتی برای اجرا ابلاغ کرد.

البته پس از آن باز هم و به لطفِ ناکارآمدیِ مسئولان وزارت ارشاد، زمزمه‌هایی مبنی بر اعمال مالیات بر درآمدِ آموزشگاه‌های موسیقی به گوش رسید. حال باید دید که آیا دولت در دوران شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته که از آموزشگاه‌های موسیقی مالیات بگیرد یا ماجرای دیگری در میان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.