ظریف خواستار تداوم همکاری‌ ایران و بنگلادش شد

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، شهریار عالم وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش که به نمایندگی از دولت این کشور در مراسم تحلیف رییس جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است، روز جمعه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان موضوعات روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با تشکر از دولت بنگلادش برای اعزام هیات عالی رتبه این کشور به ریاست وزیر مشاور در امور خارجی در مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان و با مرور بر حوزه های مختلف روابط دو کشور در بخش های دوجانبه، چند جانبه و خصوصا همکاری ها در سازمان همکاری اسلامی و مواضع بنگلادش در خصوص موضوع فلسطین، از همکاری های هشت سال گذشته دولت بنگلادش در زمینه گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توجه ویژه دکتر رئیسی رییس جمهوری، به روابط در حوزه های منطقه ای و همسایگان ابراز امیدواری کرد در دوره آینده، روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در مسیر گسترش هر چه بیشتر و با استفاده از روش های خلاقانه برای توسعه همکاری ها ادامه یابد.

شهریار عالم از تلاش هشت ساله دکتر ظریف در زمینه روابط دو کشور قدردانی کرد

شهریار عالم نیز در این دیدار با برشمردن زمینه های قابل گسترش همکاری های فی‌مابین در حوزه های مختلف دوجانبه و سایر همکاری ها، از تلاش هشت ساله دکتر ظریف در زمینه روابط دو کشور قدردانی کرد.

موضوعات مربوط به آوارگان روهینگیایی، همکاری ها در OIC و  پرواز مستقیم بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر بین دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.