جزئیات دیدار وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش با ظریف

 ظریف در این دیدار با تشکر از دولت بنگلادش برای اعزام هیئت عالیرتبه این کشور به ریاست وزیر مشاور در امور خارجی در مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان و با مرور بر حوزه های مختلف روابط دو کشور در بخشهای دوجانبه ، چند جانبه و خصوصا همکاری ها در سازمان همکاری اسلامی و مواضع بنگلادش در خصوص موضوع فلسطین، از همکاریهای هشت سال گذشته دولت بنگلادش در زمینه گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد.

دیدار وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش با ظریف/عکس

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توجه ویژه رییسی رییس جمهور کشورمان به روابط در حوزه های منطقه ای و همسایگان ابراز امیدواری کرد در دوره آینده، روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در مسیر گسترش هر چه بیشتر و با استفاده از روش های خلاقانه برای توسعه همکاری ها ادامه یابد.

شهریار عالم نیز در این دیدار با بر شمردن زمینه های قابل گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف دو جانبه و سایر همکاری ها، از تلاش هشت ساله ظریف در زمینه روابط دو کشور قدر دانی کرد.

موضوعات مربوط به آوارگان  روهینگیایی، همکاری های در OIC  و  پرواز مستقیم بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر بین دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.