رصد بازار خودروهای داخلی در 13 مرداد 1400 +جدول

به گفته فعالان بازار خودرو طی روزهای اخیر بازار خودرو نوسان قیمتی قابل توجهی داشته، بطوریکه در برخی از روزها شاهد رشد قیمت ۵ میلیون تومانی نیز در بازار بودیم، روندی که از روز گذشته و با اجرای مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری تا حدودی آرام گرفت و به گفته فعالان بازار خودرو بازار وارد فاز انتظاری شد با این حال امروز تمام پرتیراژهای سایپا با رشدی تا یک میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

 پیش از این نیز توقعات انتظاری که در بازار وجود داشته که بر قیمت خودرو اثرگذار بوده است. در این خصوص می توان به انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات اشاره کرد که از آن می توان به عنوان یکی از عمده عوامل تاثیرگذار بر بازار یاد کرد، عامل انتظاری دیگری که در حال حاضر بر بازار خودرو سایه افکنده به تعیین کابینه دولت جدید باز می گردد.این دو عامل بر قیمت خودرو در بازار اثر گذار هستند.

رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

قیمت «تیبا۲» معمولی با افزایش یک میلیونی به ۱۴۸ میلیون تومان رسید و «کوییکR » نیز در بازار رشد یک میلیونی را تجربه کرد و ۱۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز با افزایش یک میلیونی در بازار ۱۶۱میلیون تومان قیمت گذاری شد. 

 
 

قیمت «تیبا۲» معمولی نیز با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۴۸ میلیون تومان رسید . «تیبا صندوقدار» نیز همانند تیبا افزایشی یک میلیون تومانی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن به ۱۳۸ میلیون تومان رسید. اما ساینا تنها خودرویی بود که در باشگاه افزایش قیمت میلیونی نبود. ساینا  امروز  ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در بازار با قیمت ۱۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 13

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.