حضور رئیس مجلس بلاروس در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی

«ولادیمیر آندریچنکو» قرار است برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران، فردا پنجشنبه به تهران سفر کند.

خبرگزاری «بلتا» به نقل از سرویس مطبوعاتی مجلس بلاروس گزارش داد «ولادیمیر آندریچنکو» رئیس مجلس نمایندگان مجمع ملی بلاروس قرار است فردا (پنجشنبه) با حضور در تهران در مراسم تحلیف «سید ابراهیم رئیسی» شرکت کند. 

طبق این گزارش، انتظار می‌رود وی بعد از مراسم، گفت‌وگوی کوتاهی با رئیس‌جمهور ایران داشته باشد. همچنین قرار است رئیس مجلس بلاروس با همتای ایرانی خود «محمدباقر قالیباف» ملاقات کند. 

به گزارش فارس، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران قرار است ساعت ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گفتنی است تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که شامل ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی هستند.

همچنین روسا و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D۸ که برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند، به منظور حضور اعلام آمادگی کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.