ایران؛ موضوع رایزنی‌های مقامات آمریکا و اسرائیل

کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با ایال اولاتا همتای اسرائیلی خود در ارتباط با ایران با یکدیگر مشورت نزدیک خواهند داشت.

 در بیانیه کاخ سفید آمده است: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا امروز با ایال اولاتا همتای اسرائیلی خود دیدار کرد. در این دیدار دو طرف چالش‌های راهبردی در منطقه از جمله تهدیدهای وارده از سوی ایران را بررسی کرده و در خصوص این مسائل از نزدیک مشورت خواهند کرد. 
جیک سالیوان همچنین بر سایر مسائل موجود از جمله گسترش روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی تاکید کرد. 
در همین حال روز دوشنبه آویو کوهاوی رئیس ستاد مشترک نیروی‌های مسلح رژیم صهیونیستی و فرانک ماکنزی فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه) در یک تماس تلفنی امنیت منطقه و همکاری میان نیروهای آمریکایی و صهیونیستی را بررسی کردند. 
ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت: ژنرال فرانک ماکنزی امروز در یک تماس تلفنی با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل گفت و گو کرد. دو طرف در این مکالمه نظر خود در مورد محیط پویای امنیتی منطقه و فرصت‌ها برای همکاری‌های آینده را به اشتراک گذاشتند. 
رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با موضوع ایران در میان اتهام زنی‌های آن‌ها علیه ایران در خصوص کشتی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. 
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی بار دیگر با تکرار ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران درباره کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان را تکرار کرد. 
تکرار اتهامات بی‌پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا در حالی است که "سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این اتهام افکنی‌ها و همسویی واشنگتن و لندن با ادعاهای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را محکوم می‌کند. 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پیش از این نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرده و مدعی شده بود که تهران مسئول هدف قرار گرفتن این کشتی نفتی است. 
"نفتالی بنت" نخست وزیر جدید رژیم اسرائیل در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود که " از جامعه جهانی این انتظار را داریم که به ایران نشان دهد مرتکب خطای فاحشی شده است و اسرائیل به روش خود پیامش را به تهران می‌رساند. "
سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است. 
درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که «این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت ایان عوفر بازرگان اسرائیلی اداره می‌شود.» 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.