از دعای ظریف برای کابینه جدید تا دفاع از حق مردم

اعضای دولت امروز (چهارشنبه) دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران در دولت دوازدهم در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه مردم عزیز ما از لحاظ معیشت ناراحتند و حق آنها هم هست، باید ببینیم در شرایط جنگ چه کار می‌توانستیم انجام دهیم، ادامه داد: چندین بار تاکید کردم که سیاست اقتصادی من، وفور در بازار است و ما توانمان را در این زمینه بکار گرفتیم؛ اما معنای این کار این نیست که کار ما بی نقص بوده است، حتماً نقص داشتیم و ما معصوم نیستیم و تلاش ما بر این بوده که عیب و نقصی مان کمتر باشد، اما اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم، برای اینکه در حد توانمان در آن شرایط اقدامات خود را انجام دادیم.

اعتماد نداشتن به معنی تعامل نداشتن نیست/ هر تصمیم آقای رئیسی روی چشم ما جا دارد

محمدجواد ظریف  وزیر امور خارجه  در پاسخ به این پرسش‌ که برای کابینه جدید دعوت شده‌اید، تصریح کرد: ما دعوت شده‌ایم که برای کابینه جدید دعا کنیم و همین کار را هم خواهیم کرد.

وی درباره دیدگاهش نسبت به این احتمال که دولت رئیسی احیای برجام را ادامه ندهد چیست، تصریح کرد: بنده وظیفه‌ام همان است که خودم باید انجام دهم. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. حضرت آقای رئیسی هرچه تصمیم بگیرند منتخب مردم هستند و روی چشم ما جا دارد.

مجلس برای این تشکیل نشده که حق مردم را محدود کند

محمود واعظی  رئیس دفتر رئیس جمهور درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با تاکید بر اینکه مجلس برای این تشکیل نشده که حق را محدود کند، گفت: حتماً برای بخش محتوای نامناسب و غیراخلاقی در فضای مجازی دولت و مجلس باید مدیریت کند، اما به بهانه این نباید کل فضای مجازی را فیلتر و مسدود کرد. به نظرم مردم ما آنچه که مورد استفاده روزمره‌شان قرار می‌گیرد حق‌شان محسوب می‌شود.

امیدوارم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به روان‌سازی اقتصاد اهتمام بورزد

حمید دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی  درباره عملکرد خود در دولت دوازدهم اظهار کرد: برنامه‌های اقتصادی با توجه به مجموعه شرایط در یک بازه زمانی کوتاه قابل اجرا نیست؛ می‌دانید که من در میانه مسیر دولت دوازدهم وارد دولت شدم، با این حال یکی از موضوعاتی که در راس برنامه‌های من بود و پیگیری هم کردم موضوع اقتصاد هوشمند بود که در این زمینه گامهای خوبی برداشته و نقشه راه تبیین شد.

وی تاکید کرد: در این مسیر هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید فاصله را با اقدامات جدی رفع کنیم، امیدوارم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این خصوص اهتمام بورزد به این کار؛ چراکه روان‌سازی فضای کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری از فواید آن است.

نمی توان چشم خود را بر تحولات مهم فناوری اطلاعات بست

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایراداتی که به زیر ساخت‌های فناوری ارتباطات در کشور گرفته می شود، گفت: ما این ایرادات را روی چشم می گذاریم اما نمی توان نسبت به تحولات مهمی که در این زمینه رخ داده است چشم خود را ببندیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.