این ادویه از کرونا پیشگیری می کند!
 

استاد گروه تغذیه  دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان خبر داد؛ در قالب اجرای یک طرح پژوهشی در این دانشگاه، اثر زردچوبه در پیشگیری از کرونا اثبات شد.

پروانه صانعی افزود: زردچوبه از جمله گیاهان دارویی است که اثر آن بر تقویت  سیستم ایمنی بدن  و پیشگیری از کرونا و بهبود بیماری کووید در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه  علوم پزشکی  اصفهان تایید شد.

او با بیان‌ اینکه مصرف غذاهای سَبُک، بخارپز و آبدار پس از  واکسیناسیون  کرونا توصیه می‌شود و از هرگونه مصرف غذاهای سرخ کردنی و سنگین باید پرهیز شود، اضافه کرد: افرادی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند باید از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار خودداری کنند و به مصرف میوه‌ها و  سبزیجات  آبدار روی آورند.

صانعی برای پیشگیری از کرونا، مصرف گیاهان دارویی مثل زردچوبه، زنجبیل، چایی بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه را توصیه کرد و افزود: در ایام کرونا، بدن نیاز زیادی به مصرف انواع ویتامین‌، مواد معدنی و  رژیم غذایی  متنوع و متعادل دارد.

وی با بیان اینکه  مشکلات  گوارشی در "کرونا دلتا" شدیدتر از انواع دیگر این  ویروس  است، ادامه داد: مصرف خاکشیر و اسفرزه با آب جوش قبل از  صبحانه  در پاکسازی بدن و رفع یبوست که از علائم کروناست، تاثیر دارد.

وی مصرف ۵۰ هزار واحد قرص  ویتامین  D را برای افراد بالغ و کمتر از آن را برای نوجوانان در پیشگیری از کرونا یک اصل اثبات شده خواند و اعلام کرد: شهروندان بجای مصرف انواع قرص ویتامین‌های C ،E و روی و زینگ، باید به استفاده از  مواد غذایی  مُستغنی از انواع ویتامین‌ها روی آورند.

استاد گروه  تغذیه  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تنوع و تعادل غذایی در ایام کرونا را یک توصیه و اصل غذایی اعلام کرد و گفت: مصرف خُرفه و گردو که سرشار از "اُمگا ۳" است و سوپ جو، قارچ، زیتون، کلم بروکلی، سیر و پیاز و میوه‌های آبدار از غذاهای سفارش شده در مدت ابتلا به کروناست.

بنابر اعلام  روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۴۹۰ هزار نفر یک دُز و ۱۳۴ هزار نفر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

از گروه سالمندان بالای ۶۰ سال در استان اصفهان ۶۱ درصد هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

از هفته گذشته تاکنون روزانه بین ۳ تا ۵ درصد به آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اضافه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.