مشهد تعطیل می شود؟

در بیانیه سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص تعطیلی سراسری شهر، آمده است: 

«حال مشهد وخیم است تا از دست نرفته کاری کنید. آقایان مسئولین باور کنید فاجعه‌ای وحشتناک در مشهد در حال وقوع است. شرایط فعلی این است:

* بیماران کرونایی تختی برای بستری ندارند و به شدت با کمبود امکانات درمانی رو به رو هستیم.

* اوضاع کادر درمان واقعاً غیرقابل توصیف است. همکاران ما با تزریق دو دوز واکسن یکی پس از دیگری مبتلا شده و بر خلاف تصور، کرونای دلتا بسیار شدید آن‌ها را درگیر کرده است.

* در شبانه‌روز گذشته ۷۰ نفر از همشهریان مشهدیمان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم که ابتلای نیمی از آن‌ها به کرونا قطعی و نیم دیگر نیز مشکوک به بیماری بوده‌اند.

* ورود هر مسافر به مشهد به هر طریقی چه به وسیله خودروی شخصی و چه توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از ریلی، زمینی و هوایی تنها و تنها به گسترش بیماری کمک کرده و خواهد کرد.

* فعالیت عادی مراکز خرید، ادارات، شرکت‌ها، تالارهای عروسی، استخرها، باشگاه‌های ورزشی در شرایطی که حتی کوچکترین موارد چون الزام به استفاده از ماسک در بسیاری موارد رعایت نمی‌شود فاجعه‌بار است.

* اگر تا دیروز سالمندان و افراد ضعیف را از دست می‌دادیم امروز شاهد پرپرشدن جوانان و کودکانمان هستیم.
 
از مسئولان استانی و شهری، امام جمعه محترم، استاندار محترم، تولیت محترم آستان قدس رضوی، شهردار و اعضا شورای شهر گرامی و... مصرانه تقاضا داریم ضمن موافقت فوری با اقدامات زیر همشهریانمان را از این وضعیت باورنکردنی و اسفناک نجات دهید:

* تعطیلی سراسری و کامل شهر حداقل به مدت یک هفته

* مسدود شدن تمامی ورودی و خروجی‌های شهر به شکل واقعی اعم از ریلی، زمینی و هوایی

* احداث مراکز موقت درمانی برای بستری بیماران 

به نمایندگی از پزشکان و پرستاران قهرمان و مدافع سلامت استان و شهر انتظار داریم با درک این شرایط مسئولانه اقدام کرده و در روزهایی که متبرک است به ولایت مولایمان علی(ع) با اتخاذ تصمیمات درست و اقدامات عاجل برای نجات جان مردم یاریمان کنید؛ چراکه قطعاً فردا دیر است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.