واکنش به تجمع اعتراضی در تبریز و پخش آهنگ در مراسم ختم از تریبون نماز جمعه

واکنش ها به طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس به تریبون های نماز جمعه هم کشیده شد. ائمه جمعه البته توصیه هایی نیز به دولت آینده داشتند.

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله  بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس، حل مسائل اقتصادی، نهضت مشروطه، حقوق کودک، توجه به بازنشستگان، ارتباط و سازش با غرب و استکبار جهانی اشاره کردند.

دولت جدید امید مردم را احیا کند

بنا به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت اظهار داشت: ما در حل مسائل اقتصادی هیچ بن بستی نداریم و دولت آینده اولویت ها را مورد اهتمام قرار دهند و جهادی عمل کنند؛ ملت ایران مجاهد هستند و مسئولان مجاهد می خواهند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان مردم را سراغ نخود سیاه نفرستند ؛گره مردم را باز کنند و پی باند و رانت نباشند.

واکنش به تجمع اعتراضی در تبریز و پخش آهنگ در مراسم ختم از تریبون نماز جمعه /درخواست ائمه جمعه از ابراهیم رئیسی

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از رفت و آمدهای مردم در ادارات زائد است افزود: مدیران نگذارند کارها وا بماند؛ بگذارید مردم حرف دلشان را با شما بزنند و شما نیز مشکلاتشان را رفع کنید.

آیت الله فلاحتی افزود: امروز بزرگترین مشکل استکبار اینست که اسلام را مهار کنند؛ امروز نوک پیکان حملات دشمن اسلام است چون دانسته اند دینی قابل پذیرش و جامع برای مدیریت در جهان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به در پیش بودن یازده مرداد سالروز جنایت دار زدن آیت الله شیخ فضل الله نوری بیان کرد: نهضت مشروطه بصیرت ساز شد و شیخ فضل الله نوری در حقیقت خمینی مشروطه بود.

واکنش آل هاشم به تجمعات اعتراضی در تبریز

همچنین حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ضرورت رعایت تقوای الهی گفت: تقوا بستری برای سیر از عالم طبیعت به سوی عالم ملکوت است. افرادی که نسبت به مساله تقوا در حیات دنیوی خود غافل هستند، از رسیدن به نعمت ابدیت در آخرت غافل خواهند بود.

بنا به گزارش مهر، وی  سپس در خصوص بازنشستگان افزود: تجلیل از بازنشستگان ضرورت دارد، تجلیل از بازنشستگان تجلیل از شاغل است. ادارات در مراسمات خود بازنشستگان خود را از یاد نبرند؛ آنهایی که زحمت کشیده و خدمت کرده‌اند.

آذربایجان اتحاد خود با خوزستان را در جنگ نشان داده است

وی به تجمع برخی از مردم تبریز در حمایت از مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: هفته قبل تجمعی در تبریز انجام شد که در ظاهر شعار آنها حمایت از خوزستان بود. به جوانان عرض می‌کنم؛ مواظب باشید تحت تأثیر رسانه‌های دشمن قرار نگیرید آنها به دنبال ناامن سازی کشور مان هستند.

آل هاشم ادامه داد: آذربایجان اتحاد خود را با خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داده است. آذربایجان خون داده و جان داده و در عمل اتحاد خود را در مرزهای خوزستان با مردم صبور آن منطقه نشان داده است.

پیام حضور مقتدرانه نیروهای دریایی ایران

وی به قدرت نیروهای دریایی کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: حضور مقتدرانه نیروی دریایی پیام‌های زیادی دارد. بررسی مسیر طولانی دریا نوردی که با پیمودن ۱۳ هزار مایل دریایی در بدترین فصل سال برای دریا نوردی، رکورد بزرگی محسوب می‌شود؛ این امر نشان از فناوری دریایی ایران است.

امام جمعه تبریز افزود: اعزام دو شناور به روسیه تنها حضور نظامی نیست بلکه نماد برقراری پیوند راهبردی با کشور روسیه است؛ روابطی که چندان به مذاق آمریکا خوش نیامده است.

وی به سالروز قیام مشروطیت نیز اشاره کرد و گفت: سالروز صدور فرمان مشروطیت است؛ انقلاب اسلامی حادثه عظیم تاریخی است اما یقیناً اگر حادثه مشروطه نبود انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد. مشروطیت اولین بار این فکر را به وجود آورد که مملکت متعلق به مردم است و مردم هم در اینجا حقی دارند.

سازش با غرب مشکلات را حل نمی کند

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نیز در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی و گرامیداشت مناسبت‌های هفته پیش روی، سالروز خجسته ولادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) را تبریک گفت و افزود: این امام بزرگوار سیره مبارزه با ظلم را درپیش گرفتند و سالهای متمادی عمرشریفشان در زندان سپری شده است.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شیخ فضل الله نوری اظهار داشت: به فرمایش حضرت امام راحل، شیخ فضل الله طرفدار استبداد و دیکتاتوری نبود و اعتقاد داشت حکومت باید مشروطه مشروعه باشد.

وی با اشاره به سالروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز مباهله و سالروز انگشتر بخشیدن حضرت علی (ع)، سالروز صدور فرمان مشروطیت و غیره، این مناسبت‌ها را گرامی داشت.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مسائل خوزستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از مسئولان توصیه‌های را جدی نمی‌گیرند و به آن عمل نمی‌کنند.توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره برجام، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی و غیره بسیار مهم است و مسئولان باید این مسائل را جدی گیرند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: اگر مسئولان به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مقابله با فساد و چگونگی ارتباط با غرب و استکبار جهانی توجه می‌کردند، شاهد بسیاری از مسائل کنونی نبودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به آخرین دیدار دولت کنونی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هرجا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آمریکا کردیم ناموفق بودیم و هرجا از مذاکره با آمریکا قطع امید کردیم، توفیق داشتیم.

وی با عنوان اینکه غرب هیچ گاه به وعده‌هایش عمل نمی‌کند زیرا خواهان رشد و توسعه ما نیستند، گفت: مشکلات را با سازش با غرب نمی‌توان حل کرد.

چرا در مجالس ختم، آهنگ پخش می شود؟

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با انتقاد از برگزاری برخی مراسم‌های ختم که در آن‌ها بدعت‌ها جای سنت‌ها را گرفته اند اظهار داشت: بعضاً مشاهده شده است که در برخی مراسم و مجالس ختم به جای پخش قرآن در فضای قبرستان‌ها آهنگ پخش می‌شود و این سوال مطرح است که چرا از اصول و مبانی فاصله گرفته‌ایم و در این خصوص استدعا دارم به مردم تذکر داده شود اگر مسئولان امر در قبرستان‌ها هم مسئول هستند چرا به این امور رسیدگی نمی‌شود.

بنا به روایت مهر، خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه تصویب صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات مهمی بود که این مجلس انجام داده گفت: البته بدیهی است هر مصوبه مجلس موافقان و مخالفان خود را دارد و شاید نیازمند تکمیل باشد ولی وقتی مجلس قانونی را تصویب کرد و شورای نگهبان تأیید نمود اجرایی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان داشت: جنجال به راه افتاده روش برخی آدم‌های سیاسی است و بالاخره مسئله ساماندهی و مدیریت فضای مجازی و حفاظت از حقوق کاربران وظیفه هر حکومتی است و اگر مجالس قبلی و دولت‌های قبلی کوتاهی کردند یقیناً باید پاسخگوی خداوند و مردم باشند هیچکس قائل به انسداد فضای مجازی نیست و امکان ندارد ولی هر انسان عاقلی از مدیریت و ساماندهی فضای مجازی حمایت می‌کند که البته لازم است کارشناسان زوایای مختلف این طرح را برای مردم تبیین کنند و لازم میدانم مراتب تقدیر خود را از این اقدام مجلس اعلام کنم.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: البته برخی اظهار دارند مگر اولویت اول کشور این است ما هم می‌گوئیم خیر امروز اولویت اول کشور مسائل اقتصادی است ولی همه این امور باید دنبال شوند هرگز نباید به بهانه اولویت نداشتن از آنها غافل بود علاوه بر اینکه کیست که نداند فضای مجازی بی سر و سامان است.

محمودی با بیان اینکه هفته آینده دولت جدید انشاالله مشغول به کار خواهد شد اظهار داشت: باید دانست که متأسفانه دولت جدید در شرایط خوبی کشور را تحویل نمی‌گیرد و امیدوار هستیم با وعده‌ای که داده شده یک دولت جهادی و مدیران حاضر در میدان روی کار بیاید و در حد توان بتواند گرفتاری‌ها را جبران کنند که لازمه این اقدامات اعتماد و همفکری تمام دلسوزان با تمام گرایشات فکری و سیاسی است خوشبختانه مواضع ریاست جمهور منتخب بسیار شفاف و فراجناحی بوده است.

وی با اشاره به اینکه قطعاً هر دولتی خدماتی داشته و باید داشته باشد وگرنه فلسفه وجودی او چیست گفت: ما باید از آن خدمات از آن مدیران سالم تشکر کنیم و با کمال تأسف باید بگوییم این دولت را دولت موفقی نمی‌دانیم افکار عمومی روشن است اما در مورد شهرستان و منطقه ورامین باید بگوییم کوتاهی کردند و این دولت به همین خاطر مدیون مردم است این وضع اقتصادی و عمرانی و این بی توجهی به مسئله کشاورزی از جهات مختلف و نهاده‌های دامی عدم جذب صنایع تبدیلی تأسف‌بار است قطار شهری که باید مایه خجالت برخی مدیران باشد.

افراد و دولت از وظایف خود فراتر نروند

آیت الله لطف الله دژکام هم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز اظهار کرد: گاهی برخی با بیان برخی از مسائل پا را فراتر از حقوق خود گذاشته و این موضوع عاملی می‌شود برای درجا زدن کشور از این رو هر شخص در جامعه اسلامی وظیفه خود را بشناسد و بر اساس وظایف خود فعالیت کرده و پا را فراتر از حوزه فعالیت خود نگذارد.

آنگونه که مهر گزارش کرده، او در مورد انتقاد پذیری در جامعه و نحوه بیان انتقاد نیز عنوان کرد: مسئولان باید در کنار فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌دهند، پذیرش انتقادهای منصفانه را نیز داشته باشند و با احصاء کردن مشکلات نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند و در عین حال اگر قرار است انتقادی صورت بگیرد این انتقاد باید منطقی و منصفانه باشد.

واکنش به تجمع اعتراضی در تبریز و پخش آهنگ در مراسم ختم از تریبون نماز جمعه /درخواست ائمه جمعه از ابراهیم رئیسی

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: یکی از سوالاتی که در جامعه اسلامی باید به آن پاسخ گفت این است که راه رسیدن به اهداف در جامعه اسلامی چیست و در راه رسیدن به این اهداف وظایف هر شخص و دولت چیست؟

او ادامه داد: باید به این سوال بنیادین پاسخ گفت که اصلی‌ترین وظیفه دولت جدید چیست و دولت‌ها چه نقشی در برآورده شدن این وظایف دارند در این میان مردم نباید وظایف دولت را بر عهده بگیرند البته اگر ندانیم وظایف دولت‌ها چیست به مشکلات اساسی برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص نیازهای جامعه بشری نیز یادآور شد: بر اساس هرم مازلو، نیازهای اساسی هر جامعه، دولت و مردم جامعه مشخص شده است و اولین نیازهایی که در این هرم مشخص شده نیاز خوراک، پوشاک و مسکن بوده که در این مقطع دولت باید ورود کرده و این نیاز را به بهترین نحو برطرف کند.

تولید و اشتغال، محور حرکت دولت جدید باشد

همچنین آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به دیدار اخیر رییس‌ جمهوری و دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باید فرمایشات معظم‌له، فصل‌الخطاب همه مردم و مسوولان برای برون‌رفت از مشکلات و تداوم عزت و اقتدار کشور قرار گیرد.

بنا به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه رمز و راز موفقیت در نظام اسلامی بر پایه توکل و توسل به حضرت حق و ائمه اطهار (ع) و اخلاص و عمل دینی و انقلابی تعریف می‌شود ادامه داد: مسوولان باید تمامی امور خود را با اخلاص و ایمان برای حل مشکلات انجام دهند.

امام‌جمعه یزد اظهار کرد: اگر در تمامی کارهایی که توسط مسوولان و دولتمردان صورت می‌گیرد ایمان و اخلاص با استفاده از نیروهای مومن، جوان و انقلابی پیگیری شود بدون شک دارای ثمرات ارزشمند برای کشور است .

واکنش به تجمع اعتراضی در تبریز و پخش آهنگ در مراسم ختم از تریبون نماز جمعه /درخواست ائمه جمعه از ابراهیم رئیسی

امام‌جمعه یزد بیان کرد: در برجام، آمریکا به رغم تمامی وعده‌های خود بر خلاف آن عمل کرد و شاهد افزایش تحریم‌ها و تهدیدهای گسترده بودیم و این روحیه توسط جبهه استکبار علیه کشور ما ادامه دارد.

ناصری خاطرنشان کرد: دلبستگی به قول‌های دروغین آمریکا و اروپا هیچ فایده‌ای به حال مردم و کشور ندارد و باید مردم و مسوولان با همدلی برای ساختن کشوری مقتدر بیش از گذشته تلاش کنند.

امام‌جمعه یزد اظهار کرد: رییس‌جمهوری منتخب و دولت آینده باید از تجریه دولت مستقر برای رسیدن به اهداف انقلابی و برون‌رفت از مشکلات بر اساس مصالح نظام و انقلاب و خدمت به مردم استفاده کند.

ناصری به اهمیت روز مباهله و بزرگداشت آن همانند روز غدیرخم و دهه امامت و ولایت اشاره کرد و پاسداشت مناسبت‌های مهم قمری و شمسی را توسط همگان و جوانان خواستار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.