هشدار کاخ سفید به ایران

معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن پس از پایان دوره انتقال ریاست جمهوری در ایران آماده ازسرگیری مذاکرات وین خواهد بود.

کارین جین‌ پیره، معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی در خصوص زمان برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای وین گفت: همانطور که در جریان هستید، زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات اعلام نشده است و ما درخصوص زمان برگزاری آن گمانه‌زنی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما بارها و بارها نشان داده‌ایم که آماده‌ایم در جهت بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام حرکت کنیم. زمانی که پروسه انتقال ریاست جمهوری در ایران پایان یابد آماده‌ایم که به وین بازگردیم تا گفت‌وگوهای‌مان را ادامه دهیم.

معاون سخنگوی کاخ سفید در انتها عنوان کرد: ما مایل هستیم که شاهد بازگشت دوجانبه به پایبندی‌های برجامی باشیم اما همانطور که وزیر خارجه بلینکن بیان کرد این پیشنهاد به طور نامحدود بر روی میز باقی نخواهد ماند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه در کویت اظهار کرد که مذاکرات بر سر احیای برجام نمی‌توانند به طور "نامحدود" ادامه یابد اما واشنگتن "کاملا آماده" است تا مذاکرات را ادامه دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.