دیدار بایدن با رهبر اپوزیسیون بلاروس در کاخ سفید

به گزارش روزنامه ینی شفق، رئیس جمهوری آمریکا با رهبر اپوزیسیون بلاروس در کاخ سفید دیدار کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: از اینکه با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در کاخ سفید دیدار کردم، بسیار مفتخرم. آمریکا در کنار مردم بلاروس در تلاش برای دموکراسی و حقوق بشر جهانی ایستاده است.

تیخانوفسکایا هم از بایدن بابت "همبستگی قوی با میلیون‌ها تن از مردم بی باک بلاروسی که به صورت صلح آمیز برای آزادی خودشان مبارزه می‌کنند"، قدردانی کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: بلاروس امروز در خط مقدم مبارزه بین دموکراسی و خودکامگی است. جهان با ماست. بلاروس به یک داستان موفق تبدیل می‌شود.

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت سال گذشته میلادی که به گفته اپوزیسیون با تقلب همراه بود و در نتیجه آن، الکساندر لوکاشنکو بار دیگر رئیس جمهور شد تا به قدرت مطلقه ۲۶ ساله خود بیفزاید، در آشوب و ناآرامی به سر می‌برد.

تیخانوفسکایا که اکنون در تبعید و در لیتوانی به سر می‌برد، رقیب اصلی لوکاشنکو بود.

در روزهای قبل نیز، رهبر اپوزیسیون بلاروس با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در سفرش به آمریکا دیدار کرده بود.

سالیوان در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به همراه دیگر شرکا و متحدان به فشار و اعمال اقداماتی چون وضع تحریم علیه دولت مینسک برای پذیرش مسئولیت‌های اقدامات انجام شده علیه معترضان در بلاروس ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.