رزمایش عظیم ارتش‌های هند و روسیه در ولگوگراد

 به گزارش خبرگزاری هندی «پی تی آی»  دوازدهمین از رزمایش مشترک «ایندرا» یک نقطه عطف دیگر در تقویت همکاری‌های امنیتی دوجانبه و به منظور تقویت پیوند دوستی دیرینه هند و روسیه خواهد بود.

ارتش هند اعلام کرده است: «۲۵۰ پرسنل از هر کشور در دوازدهمین دوره این رزمایش مشترک شرکت خواهند کرد. دوازدهمین دوره رزمایش مشترک هند و روسیه ایندرا-۲۱ از ۱ تا ۱۳ آگوست در ولگوگراد روسیه برگزار می‌شود.»

ارتش هند در بیانیه خود افزوده است: «رزمایش ایندرا-۲۱ باعث تقویت بیشتر اعتماد به نفس و قابلیت همکاری متقابل بین ارتش هند و روسیه می‌شود و امکان تقسیم بهترین شیوه‌ها بین نیروهای نظامی هر دو کشور را فراهم می‌کند.»

ولگوگراد یکی از شهرهای مهم روسیه است که در کرانه غربی رودخانه «ولگا» واقع شده است.

این در حالی است که رسانه‌ها از احتمال خرید این جنگنده  نسل پنجم پنهانکار ساخت روسیه از سوی هند خبر می‌دهند.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» قصد هند در خرید جنگنده جدید روسیه که «چک میت» نام دارد، مقابله با جنگنده‌های «جی-۲۰» ساخت چین است. به گفته تحلیلگران، قیمت این جنگنده پنهانکار روسیه ارزانتر از جنگنده  نسل پنجم «اف-۳۵» ساخت آمریکاست.گفته می‌شود بهای جنگنده چک میت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.

«چماتزوف» تحلیلگر امور نظامی در این باره گفت که جنگنده چک میت مشتریانی از خاورمیانه، آمریکای لایتن و جنوب و جنوب شرقی آسیا خواهد داشت. «سانگ ژانگپین» تحلیلگر امور نظامی چین نیز از هند به عنوان یکی از مشتریان محتمل این جنگنده جدید روسی نام برد.

سوخو، شرکت سازنده این جنگنده اعلام کرده است که این جنگنده نسل پنجم حداکثر سرعت ۲ ماخ و برد عملیاتی آن ۳۰۰۰ کیلومتر است.

رزمایش عظیم ضد تروریسم ارتش‌های هند و روسیه در ولگوگراد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.