خبر خوش وزیر دفاع برای نیروهای مسلح

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه آیین افتتاح طرح ملی صنعتی‌سازی ساختمان که ظهر امروز در پاکدشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران،گفت: همانطور که مستحضر هستید وزارت دفاع کارهای مختلفی را برای نیروهای مسلح انجام می دهد که از جمله آن ها می توان به تجهیز دفاعی نیروهای مسلح اشاره کرد.

وی افزود: مردم و نیروهای مسلح توقع دارند که وزارت دفاع در هر عرصه‌ای که وارد می‌شود، یک ورود فناورانه باشد. یکی از کارهایی که بنا شد در یکی دو سال گذشته وزارت دفاع برای نیروهای مسلح انجام دهد کمک به مسکن دار شدن همکاران و همرزمان عزیز ما در نیروهای مسلح بود که در قالب یک قرارداد ۱۰۰ هزار واحد با وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وزیر دفاع گفت: یکی از مسائلی که در تامین این تعداد مسکن وجود دارد زمان، قیمت و کیفیت مسکن هایی است که در کشور تولید می‌شود. با توجه به رویکرد فناورانه‌ای که وزارت دفاع در موضوعات. مختلف دارد، در بحث ساخت مسکن نیز تلاش کردیم یک کار جدیدی را برای نیروهای مسلح و کشور عزیزمان انجام دهیم و آن طرح ملی صنعتی‌سازی ساختمان بود.

امیر حاتمی اضافه کرد: البته در این زمینه کارهایی در سطح جهان صورت گرفته و در کشور ما نیز اقداماتی انجام شده است، اما ما تلاش کردیم یک کار کاملاً لبه دانشی و جدید را برای کشور انجام دهیم، لذا این صنعت که امروز مشاهده می‌کنید ایجاد شده که در فاز اول با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار واحد مسکن آغاز به کار می کند که البته قابل افزایش تا سه برابر است.

وی طراحی و ایجاد این صنعت را کاملاً بومی اعلام کرد و افزود: ما اگر بخواهیم در استان و محل دیگری این صنعت را ایجاد کنیم بلافاصله می‌توانیم آن را به هر تعدادی که در کشور مورد نیاز است تکثیر کنیم. این کار قیمت و زمان در تولد مسکن را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد، به نحوی که به لحاظ زمان ما می‌توانیم مسکنی را که حدود ۱۲ طبقه و ۱۱ متر مربع در قالب ۷۰ الی ۸۰ واحد مسکن است و در بهترین شرایط حدود ۳ سال در کشور ما اجرا می شود را به حدود کمتر از ۶ ماه اجرا کنیم.

خبر خوش وزیر دفاع از طرح جدید برای مسکن دار کردن نیروهای مسلح

وزیر دفاع ادامه داد: قیمت مسکن نیز حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر طول عُمر ساختمان را به این درصد اضافه کنیم، شاید حدود ۵۰ درصد قیمت تمام شده کاهش پیدا می‌کند، زیرا عُمر ساختمان هایی که توسط این صنعت تولید می شود بسیار طولانی تر از سایر روش هاست و اگر کیفیت و مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی را اضافه کنیم به طور کلی کاهش قابل ملاحظه‌ای را خواهیم داشت.

امیر حاتمی اظهار داشت: امیدواریم که با این طرح ملی ساختمان یک اتفاق خوب در عرصه ساخت مسکن در سطح کشور رخ دهد و مردم عزیز ما بهره آن را در سالیان آینده ببرند و اگر از این سبک ساختمان در کشور استقبال شود، تحولی در سرعت کیفیت و قیمت ساخت ساز مسکن اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به همکاری وزارت دفاع و وزارت مسکن و شهرسازی در عرصه ساخت مسکن و اجرایی کردن طرح ملی صنعتی‌سازی مسکن، گفت: این پروژه کار مشترک است و حتماً هر جا که مد نظر وزارت مسکن باشد ما آماده همکاری و اجرای این پروژه هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.