وزارت بهداشت ترکیه ۱۲ هزار و ۳۸۱ مورد جدید ویروس کرونا را در روز شنبه گزارش کرد که بالاترین نرخ روزانه این کشور در دو ماه و نیم گذشته است.

به گزارش تاس، وزارت بهداشت ترکیه ۱۲ هزار و ۳۸۱ مورد جدید ویروس کرونا را در روز شنبه گزارش کرد که بالاترین نرخ روزانه  این کشور در دو ماه و نیم گذشته است.

به گفته وزارت بهداشت این کشور، اکنون تعداد کل مرگ‌ها ۵۰ هزار و ۴۵۰ نفر و تعداد افراد آلوده ۵ میلیون و ۵۱۴  نفر است.ترکیه پیش از این نیز با پشت سر گذاشتن چین و ایران، پس از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و بریتانیا، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در آخرین روز از فوردین جهان گزارش کرده بود.

شمار مبتلایان  به کرونا در ترکیه در حالی رو به افزایش است که این کشور  نهمین کشور از لحاظ میزان واکسیناسیون است.آمار وزارت بهداشت ترکیه در اوایل ماه جاری میلادی حاکی از آن بود که بیش از ۶۵ میلیون نفر در این کشور علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند؛ بنابراین، ترکیه در رده نهم فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار واکسینه شدگان قرار دارد. حدود ۱۸ میلیون نفر نیز دومین دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه دوباره ساکنان این کشور را به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا دعوت کرد. روز شنبه، وی همچنین یادآوری کرد که افزایش تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا می‌تواند بر میزان پذیرش در بیمارستان تأثیر بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.