هشدار دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره امنیت این منطقه

به گزارش روسیا الیوم، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد، کشورهای حوزه خلیج فارس به حفاظت از منافع و تحقق طرح‌های خود برای رقم زدن آینده‌ای بهتر برای ملت‌های خود و سراسر منطقه ادامه می‌دهند و امنیت حوزه خلیج فارس برای امنیت جهان مهم است.

نایف الحجرف، دبیرکل این شورا در حاشیه شرکت در یازدهمین همایش مطالعات حوزه خلیج فارس که توسط مرکز مطالعات حوزه خلیج فارس و دانشگاه کمبریج انگلیس به صورت مجازی برگزار شد، گفت، از جمله درس‌هایی که ویروس کرونا داد این است که تلاش و همبستگی در کنار یکدیگر تنها راه مقابله با چالش هاست.

وی افزود: شورای همکاری خلیج(فارس) برای مبارزه با پدیده تروریسم و توازن بازارهای انرژی در راستای تحقق منافع هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان همواره با جامعه جهانی همکاری دارد.

الحجرف گفت، در سطح منطقه، کشورهای عضو شورا طرح‌های توسعه طلبانه‌ای برای متنوع ساختن اقتصاد خود و بهبود کیفیت زندگی در نظر گرفته‌اند. امنیت حوزه خلیج فارس برای امنیت دنیا بسیار مهم است. وضعیت در عراق، سوریه، لبنان و یمن تهدیدی برای امنیت حوزه خلیج فارس است.

وی تاکید کرد، کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان به حفاظت از منافع خود و تحقق طرح‌هایشان با هدف دستیابی به آینده‌ای بهتر برای ملت خود و کل منطقه ادامه می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.