مصطفی الکاظمی عازم آمریکا شد

به گزارش العهد، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دقایقی پیش عازم ایالات متحده آمریکا شد. قرار است الکاظمی در جریان سفر به آمریکا در چهارمین دور از مذاکرات و گفتگوهای راهبردی با واشنگتن، شرکت کند.

بر اساس این گزارش، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق نیز اخیراً سخنانی را همزمان با آغاز گفتگوهای راهبردی با واشنگتن مطرح کرد که انتقادات زیادی را به دنبال داشت. در همین ارتباط، وزیر خارجه عراق با بیان اینکه روابط بغداد- واشنگتن گسترده است، گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنان به برنامه‌های آموزشی آمریکا و تجهیز تسلیحاتی از سوی این کشور نیاز دارند. این سخنان واکنش برخی شخصیت‌های عراقی را به دنبال داشت.

در همین راستا، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفته بود: اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه نیروهای عراقی همچنان به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تأسف بار است.

وی افزوده بود: این اظهارات از سوی ما و هر فرد عراقی که به نهادهای نظامی امنیتی خود افتخار می‌کند مردود است و نشانگر حقیقت توانمندی‌های نیروهای ارتش، پلیس فدرال، حشد شعبی، مبارزه با تروریسم و تجارب آنها پس از کسب پیروزی مقابل داعش نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.