به هلاکت رسیدن سه داعشی در عملیات ضد تروریستی نیروهای عراقی

نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق امروز در عملیات جداگانه خود در چند استان، سه عضو بقایای گروه تروریستی داعش را کشته و ۹ نفر دیگر را دستگیر کردند.

ستاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی عراق روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: سه تروریست با پوشیدن یونیفورم نظامی تلاش کردند که به منطقه الرویعیه در حیطه ماموریت ستاد عملیات «جرف النصر» در الحشد الشعبی نفوذ کنند اما نیروهای ویژه فرماندهی عملیات الجزیره در الحشد الشعبی همه آنها را کشتند و جستجو برای یافتن دیگر داعشی ها ادامه دارد.

همزمان سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی کل نیروهای مسلح عراق امروز از دستگیری ۹ تروریست داعشی در استان های بصره، کرکوک، الانبار و نینوا گفت.

سرلشکر رسول در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم سه تروریست را که در محله های مسکونی استان کرکوک پنهان شده بودند، دستگیر کردند.

وی افزود: یک تروریست نیز که در چند عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی شرکت کرده بود، در استان بصره دستگیر شد.

این سخنگو تصریح کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم دو تروریست داعش را در استان الانبار و سه تروریست دیگر را در منطقه کنعوص در جنوب شهر موصل بازداشت کردند.

در همین حال، منابع امنیتی عراق از افزایش شمار شهدای نیروهای الحشد العشایری و ارتش عراق به هفت نفر در جریان انفجار امروز یک خودروی بمبگذاری شده داعش در غرب شهر رمادی در استان الانبار عراق خبر دادند.

منابع امنیتی عراق پیش از این شمار شهدا را چهار نفر اعلام کرده بودند.

به نوشته منابع امنیتی عراق، در این انفجار که هنگام خنثی سازی این خودروی بمبگذاری شده اتفاق افتاد، هفت نفر دیگر زخمی شدند.

فعالیت تروریست ها در دو ماهه اخیر در برخی مناطق عراق از جمله استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک افزایش یافته است.

افزایش تحرکات تروریست‌ها سبب شده تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول پنج هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.