ثبت واکسن برکت در سازمان جهانی بهداشت به کجا رسید؟

دکتر اصغر عبدلی، عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران روز شنبه در این خصوص توضیح داد: تمام روند فعالیت از ابتدا به تفکیک جزئیات باید ارائه شود که در حال انجام این کار هستیم. علاوه بر ارایه این مستندات، باید به صورت حضوری هم از مستندات علمی خود دفاع کنیم.

فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت بیان داشت: مقاله اول ما در مورد فاز مطالعات پیش بالینی یا حیوانی واکسن کوو ایران برکت به زودی منتشر خواهد شد. 

دانش فنی واکسن کرونا در کشور بومی شد

عبدلی اظهار داشت: دانش فنی واکسن کرونا در کشور بومی شده است؛ به عبارتی این دانش ایرانی است و اگر این موضوع نبود، به مرحله تولید و اخذ مجوز اضطرار نمی رسیم. 

وی افزود: اغلب کشورهای پیشرفته اصلا تمایلی به پیشرفت کشوری مانند ایران در این زمینه ها ندارند و محققان ایرانی با سعی و تلاش خود توانستند به این موفقیت بزرگ دست یابند.

عبدلی ادامه داد: دستیابی به این دانش علاوه بر موفقیت بزرگ، گامی ارزشمند در رفع نیازهای داخلی به شمار می رود. موضوع کمبود مواد اولیه تولید واکسن فقط شایعاتی است که می خواهند موفقیت کشور را تحت شعاع قرار دهند.

وی به روند تولید واکسن برکت اشاره کرد و گفت: از هفته آینده ۲ میلیون دز این واکسن ایرانی کرونا آماده است و این روند تولید ادامه پیدا می کند. اگر این واکسن ایرانی نبود، به این موفقیت های بزرگ دست نمی یافتیم و الان در دسترس هموطنان نبود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.