رد گزارشها درباره مجوز کار دادن به اتباع کره شمالی از سوی روسیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در پیونگ یانگ گزارشها در خصوص این که این کشور به اتباع کره شمالی مجوز کار داده و قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده رد و تاکید کرد، روسیه متعهد به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است و برای اتباع کره شمالی مجوز کار صادر نمی کند.

روز یکشنبه واشنگتن پست گزارش کرد کارگران کره شمالی که به عنوان یک نیروی کار با کیفیت اما ارزان شناخته شده اند، به طور غیر قانونی به کار کردن و کسب در آمد در روسیه بر خلاف یک قطعنامه سازمان ملل ادامه داده و بخش بزرگی از درآمدهایشان را به خانه میفرستند.

این هیات دیپلماتیک روسیه تصریح کرد: روسیه به شکل سفت و سخت همه الزامات قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریمها علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره را رعایت می کند. این به طور کامل نسبت به ممنوع بودن استفاده از کارگران کره شمالی نیز اعمال می شود. شهروندان جمهوری دموکراتیک خلق کره که (بعد از بستن مرزها از سوی کره شمالی به دلیل کووید-۱۹) در روسیه باقی مانده اند برایشان مجوز کاری صادر نشده است. این کاملا مسلم است.

این سفارتخانه متذکر شد، ممکن است مواردی جداگانه از آنچه که واشنگتن پست به آن اشاره کرده، وجود داشته باشد و اینکه آنها برای ارائه یک جریان مالی برای زنده ماندن نظام سیاسی جمهوری دموکراتیک خلق کره که موضوع نگرانی این روزنامه بوده، ناکافی هستند.

طبق اعلام این سفارتخانه، احتمالا اتباع کره شمالی باقی مانده در روسیه، مشخصا در ولادیووستوک، تلاش کنند تا وارد فعالیتهای کارگری غیرقانونی شوند و هم قوانین روسیه و هم تحریمهای سازمان ملل را نقض کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.