آرامش به هاوانا بازگشت

تاس گزارش داد، منابع میدانی از وضعیت آرام و توقف شورش های خیابانی در هاوانا، پایتخت کوبا خبر می دهند.

در همین ارتباط اعلام شده که پلیس کوبا در حال گشت زنی در محلات مرکزی هاوانا است و پس از چند روز فضای متشنج، آرامش به خیابان‌های پایتخت کوبا بازگشته است.

همچنین گفته شده شبکه اینترنت تلفن همراه در کوبا و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترس هستند و گشت زنی های پلیس با هدف تضمین امنیت شهر صورت می گیرد.

بازگشایی فعالیت فروشگاه ها و بخش تجاری هاوانا از دیگر اخبار اعلام شده از پایتخت کوبا پس از چند روز تظاهرات و خشونت در این شهر است.

روز یکشنبه هفته گذشته صدها نفر از مردم کوبا با شرکت در یک راهپیمایی خواستار برگزاری انتخابات آزاد و ارائه راه‌حلی برای رفع مشکلات در این کشور شدند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، معترضان و تظاهرات کنندگان در هشت شهر کوبا از جمله هاوانا این گردهمایی اعتراضی را برگزار کردند. در مقابل، طرفداران دولت کوبا و حزب کمونیست نیز راهپیمایی‌ترتیب دادند.

در واکنش به تحولات کوبا، «میگوئل دیاز-کانل برمودز» دبیر اول کمیته مرکزی حزب حاکم و رئیس جمهور کوبا، با حضور در تلویزیون این کشور با مردم کشورش سخن گفت و با اشاره به برخی اعتراضات اظهار داشت که مردم کوبا حاکمیت کشور خود را به کشور دیگری تحویل نخواهند داد.

مقامات آمریکایی و کاخ سفید همزمان با برخی اعتراضات در کوبا با اعلام حمایت از این شورش ها خواستار ادامه تظاهرات های خیابانی در پایتخت کوبا شده بوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.