آقای وزیر پس از واکسینه شدن به کرونا مبتلا شد

به گزارش یورونیوز، جاوید با انتشار پیامی ویدیویی در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن تایید این موضوع تصریح کرد که برغم دریافت دو دوز واکسن به ویروس کرونا مبتلا شده و خود را همراه با خانواده قرنطینه کرده است.

خبر ابتلای وزیر بهداشت بریتانیا به بیماری کووید۱۹ تنها دو روز پس از لغو اغلب محدودیت‌هایی کرونایی در انگلستان رسانه‌ای شده است.

بوریس جانسون پیش‌تر اعلام کرده بود که با توجه به پیشرفت کارزار واکسیناسیون منطقی نیست که محدودیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و کشور باید به روال زندگی عادی باز گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید زندگی همراه با ویروس را آموخت و با شرایط لازم جهت کمتر آسیب‌ دیدن از آن کنار آمد پیش بینی کرده بود که ممکن است برداشتن محدودیت‌ها با افزایش شمار مبتلایانی که تنها علائم خفیف بیماری را حس می‌کنند و راهی بیمارستان نمی‌شوند، همراه شود.

ساجد جاوید ۵۱ ساله به تازگی و در پی رسوایی اخلاقی مت هانکوک، وزیر پیشین بهداشت بریتانیا از سوی بوریس جانسون به این سمت گمارده شد.

آزمایشی که مثبت بودن ابتلای وزیر بهداشت بریتانیا به کرونا را تایید کرده از نوع تست‌های سریع موسوم به آنتی‌ژنیک بوده و قرار است صحت ابتلای وی با تست پی‌سی‌آر که از درجه اعتبار بالاتری برخودار است نیز سنجیده شود.

وی در پیام ویدیویی خود می‌گوید:«تست کرونای من صبح امروز مثبت شد و من منتظر نتیجه پی سی آر هستم؛ اما خوشبختانه واکسینه هستم و علائم خفیفی در بدن دارم.»

وزیر بهداشت بریتانیا سپس به شهروندان کشورش توصیه می‌کند که اگر تاکنون واکسن کرونا دریافت نکردند به سرعت برای این کار اقدام کنند.

در بریتانیا تاکنون بیش از پنج میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ شناسایی و ثبت شده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان این کشور نیز به دلیل تبعات ناشی از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین آمارها ۸۱ میلیون و هفتصد هزار دوز واکسن کرونا به ۳۵ میلیون و پانصد هزار شهروند بریتانیایی تزریق شده است.

این آمار نشان می‌دهد که تاکنون ۵۳.۳ درصد از جمعیت بریتانیا با دو دوز به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.